Hallo Allemaal
Anita ik ben het met je eens.
Zelf reageer ik zelden op het prikbord maar nu moet ik toch even iets kwijt.
Marktplaats vind ik een leuke manier om de spullen onder de aandacht te brengen.
Als verzamelaar keek ik daar ook altijd graag maar dat wordt steeds minder, was dat vroeger elke dag dan is dat nu nog 1 x per maand ofzo! Zo jammer voor al die mensen die zelf iets leuks gemaakt hebben………..
Ik adverteer voor mijn winkel/webwinkel in de bekende PHbladen en als ik op MP sta dan doe ik dat altijd betaald en neem niet 20 pagina's voor particulieren in beslag met doorsnee spullen. Ook neem ik altijd een betaal advertentie die dan een paar dagen bovenaan staat. En ik verwijs mensen naar mijn eigen site, ik bied dus niets aan op MP ik meld alleen dat er op mijn site iets leuks te vinden is.
Eigenlijk wil ik niet eens meer op MP adverteren omdat ik bang ben dat men ook mijn winkel/webwinkel gelijk zal stellen aan die waar men zich aan ergert, geloof me ik erger me ook, misschien nog wle meer dan jullie. Echt A-sociaal gedrag wat er op MP gebeurt en ook op het prikbord, men duikt meteen er bovenop als er iets gevraagd wordt en dan wil ik al niet eens meer reageren, als ik al eens reageer als dan doe ik dat achter de schermen. Zo hoop ik netjes te blijven. Op dit moment heb ik heel leuke spulletjes en aanbiedingen maar als het zo moet denk ik vaak laat maar zitten, wat dan tot gevolg heeft dat jullie als lezers/klanten ook de leuke informatie niet meekrijgen.
Al met al lijkt me dat er iets moet gebeuren, hopelijk komen deze mensen zelf eens tot inzicht, lijkt mij dat ze de spullen niet kwijt kunnen of alles gaat op bestelling, bij ons is 99,5 % op voorraad en direct te leveren dus. Zo maakt men een geweldige reclame voor spullen waarvan uiteindelijk blijkt dat ze nog lang niet te leveren zullen zijn, deze spullen kunnen de andere winkeliers ook gewoon inkopen maar deze dames doen alsof HUN dit artikel alleen kunnen inkopen voor de klant, wat voor BULLSHIT acties zijn dat?! En het gebeurd telkens weer, men ik erg hardleers geloof ik, of erg dom net hoe je het bekijkt.
Nu ik toch bezig ben, ik vind het ook ergerlijk dat er webwinkel zijn die de klant constant bestoken met erg veel nieuwsbrieven, een paar keer per jaar is toch leuk zat?
Nu wil ik ook meteen maar melden dat er webwinkels zijn die de spullen ver onder de prijs verkopen, nu zal de klant denken HA leuk een koopje maar dat is niet zo, de markt wordt hierdoor verziekt, men verziekt ook zijn eigen markt maar ze zijn te dom om dat in te zien. Of ze betalen geen BTW of vergeten dat er dure verzendkosten op de spullen zitten, creditcardkosten, etc.
Of probeert men zo de normale winkelier met normale verkoopprijzen die netjes BTW afdraagt en een winkelhuur heeft de das om te doen? Een leuke aanbieding is nooit weg en daar hou ik zelf ook van maar de spullen onder de normale prijs verkopen is funest voor de gehele PH markt, ik weet ook dat mijn leveranciers verschillen de “ bedrijven” hebben aangesproken hierover.
Ook is het voorgekomen dat men letterlijk de tekst van mijn site afgehaald heeft en vervolgens daarmee aan de haal gaat……….
En dan zijn er ook nog winkeliers die lasterpraatjes rondstrooien om elkaar lekker zwart te maken! Maar okee dat heeft niets met deze discussie te maken.
Kortom het is een puinhoop en ik voel me daar ver boven staan, alleen nu moest ik dit toch even kwijt want het zit me al te lang dwars.
Hopelijk gaan deze mensen eens bij zichzelf te raden!!!
Persoonlijk neem ik deze “bedrijven” niet al te serieus, het zijn veziekers, ik hoor van al mijn klanten dat ze er van balen op MP, dus ook namens hun geef ik dit even door.
Laten we het allemaal leuk houden.
Groetjes, Rita