Ik had mij voorgenomen om nergens op te reageren maar dit gaat mij toch wel een beetje te ver.
Dit is dus een voor alle duidelijkheid een reactie op de laatste drie berichten v.w.b. de Fairbanks..
De dames hebben een reactie gegeven waarvan ik denk waar hebben jullie het over want jullie weten helemaal niet wat zich heeft afgespeeld de laatste twee weken, ik heb een berichtje geplaatst om de mededeling te doen dat het jammer genoeg niet doorgaat maar daarin heb ik juist een sumiere uitleg gegeven omdat ik er niet van houd om beschuldigingen te uiten en het op de man te spelen.
Wat helaas op dit prikbord te vaak gebeurd.
Jullie hebben het over ons Nancy en mijn persoontje, jullie doen het voorkomen alsof wij niet zouden weten waar wij mee bezig zijn geweest , daar dan even een opmerking over Nancy heeft met heel veel plezier het vele werk (wat denkelijk door jullie flink onderschat wordt) gedaan en verder wil ik Nancy erbuiten houden want de beslissing over het huis is door mij genomen want ik ben nog steeds, totdat het huis zou worden overgedragen, de eigenaar van het huis en dat jullie daar anders over denken dat is dan jammer daar heb ik helemaal niets mee te maken.
Bovendien is die beslissing niet zomaar gekomen daar is echt goed over nagedacht, maar nogmaals ik heb mij tegenover jullie niet te verantwoorden want ik heb na eer en geweten gehandeld en hoef mij nergens voor te schamen.
Dan wil ik de dames ook nog even meegeven dat het niet gaat en ook niet ging om extra aandacht zoals zo fijntjes werd opgemerkt maar dat er nog wel zoiets is als beleefdheid en daar hoort enige comminucatie van beide kanten (ie alleen van ons is geweest) bij , want ik denk niet dat ik het poppenhuis door de brievenbus van het verpleeghuis had kunnen krijgen dus afspeaken over het hoe en wanneer lijken mij dan toch voor de hand te liggen..
Ook de beschuldiging dat wij/ik niet zouden weten hoe het er in het verpleeghuis toe zou gaan, dames daar slaat u de plank alweer helemaal mis want mijn moeder is helaas zwaar dement en verblijft al jaren in een verpleeghuis en voordat de reactie komt van waarom is het huis dan daar niet naartoe gegaan, dames ook daar is over nagedacht.
Jullie hebben het recht om een reacte te geven maar weet wel tot hoever je kunt gaan want jullie zijn niet van alle feiten op de hoogte en dat hoeven jullie ook niet want dit is nog altijd een kwestie tussen mij en het verpleeghuis.
Dat ik het huis achteraf toch niet had willen geven dames ook mis want ik heb nog genoeg huizen (gevuld) hier staan, dus ook die beschuldiging slaat nergens op.
En eenieder die mij persoonlijk kent kan dat onderstrepen en jullie dames kennen mij niet dus zou ik jullie willen verzoeken om je wat dat betreft nergens mee te bemoeien en jullie fijne opmerkingen voor je te houden want het gaat hier meer om de mening van jullie zelf dan het zogenaamde meeleven dat het verpleeghuis met de patienten/bewoners nu het huis niet meer krijgen.
Ik ben nog steeds van plan om een goede bestemming voor de Faribanks te zoeken maar dat is en blijft mijn beslissing en ik bepaal waar dat huis terecht gaat komen daar heeft niemand anders wat mee te maken.
Ook nog voor alle duidelijkheid wil ik hierbij gelijk even vermelden dat de dingen die ons zo liefdevol geschonken zijn morgen weer op de post gaan en teruggestuurd worden, voordat daar ook weer beschuldigingen over gaan komen, dan is dat ook meteen maar weer uit de wereld.
Voor de rest denk ik dat ik het hierbij laat want het is een emotionele reactie dat weet ik maar ook ik ben maar een mens.
Roos Pieters-Visser