Triest nieuw Fairbanks

• Anja

Ik kan me aan de ene kant goed voorstellen dat jullie teleurgesteld zijn, dat zij geen contact hebben opgenomen met jullie.

Maar aan de andere kant, kan ik mij niet voorstellen dat zij het bewust af laten weten, gezien de reactie die toen gegeven is.

Misschien is er ergens een miscommunicatie ontstaan.

Misschien hebben zij wel gedacht, dat jullie contact met hen op zouden nemen om het één en ander door te spreken.

Misschien is het uit bescheidenheid, dat zij afwachten.

Misschien is er iets gebeurd, waardoor zij geen contact op konden nemen.

En zo zijn er misschien nog wel een aantal redenen te bedenken.

Het zou toch heel triest zijn, als door een misverstand, dit gulle gebaar, aan deze doelgroep niet door kan gaan.

Groetjes

Anja

• Bettie

Lieve Roos en Nancy,

Hartelijk dank voor het bericht hier.

Mijn begrip hebben jullie.

Liefs,

Bettie

• Leigh

Roos en Nancy, allereerst jammer dat het zo gelopen is.

Wil ik nu wel kwijt dat het hele Fairbanks idee veel te utopisch is/was.

Draai het geheel eens om, voor patienten/clienten van welke zorginstelling dan ook is dit project wellicht zeer welkom, doch de mensen werkzaam in de zorg hebben echt wel wat anders te doen.

Hard werken omdat er al bezuinigd word aan ‘het bed’ en het gat van ziekteverzuim opvangen, dan is een poppenhuis maar bijzaak.

Bedenk ook dat ‘andere mensen’ dan poppenhuisliefhebbers niet stilstaan bij het poppenhuisgebeuren zoals wij dat kennen.

Misschien hebben jullie dit idee heel erg overschat……??……..

groet Leigh.

• TEA

Wat jammer dat dit gebaar kennelijk is gemaakt om ‘extra’ dankbaarheid te ontvangen.

Ik had uit jullie berichten begrepen dat er juist heel enthousiast en dankbaar was gereageerd?!

Ik ben het in ieder geval eens met Leigh. Zij voert verschillende mogelijkheden aan waar toch op z'n minst rekening mee gehouden zou kunnen worden.

Maar ja, het is jullie huis en je bent vrij daarmee te doen wat je wilt.

Alleen moeten jullie er rekening meehouden, of je het huis verkoopt of weggeeft dat dit jullie eigen vrije keus is en dat je het dan kwijt bent.

Dus denk nog maar even goed na of je het ECHT wel zomaar weg wilt geven.

• Marjan blaauw

Wat een teleurstelling voor jullie dat er niet gerageerd wordt zoals jullie zouden willen.

Wat jammer dat die instelling het huis nu niet meer krijgt………..

Als je iets weg geeft, is het niet meer van jou……. dan kan die ander er mee doen wát die zou willen, je hebt het immers weggegeven! Het is niet meer van jou!

Julle/je hebt er duidelijk géén afstand van willen doen. je wilt immers nog de regie houden,,

Dan hadden jullie het in “bruikleen” moeten geven, dan waren jullie er ook verantwoordelijk voor, misschien had dat beter geweest.

Uit ervaring weet ik dat instellingen er niet op zitten te wachten om zoiets te ontvangen, ze hebben er géén personeel voor om dáár zorg voor te dragen, niemand voelt zich er verantwoordelijk voor.

Er komt véél meer bij kijken voor een instelling, wat jullie/je zich niet realiseren.

Nogmaals, geef het in bruikleen…. dat is beter!

Dan ben en blijven jullie er zelf verantwoordelijk voor.

Marjan

• Roos Pieters-Visser

Ik had mij voorgenomen om nergens op te reageren maar dit gaat mij toch wel een beetje te ver.

Dit is dus een voor alle duidelijkheid een reactie op de laatste drie berichten v.w.b. de Fairbanks..

De dames hebben een reactie gegeven waarvan ik denk waar hebben jullie het over want jullie weten helemaal niet wat zich heeft afgespeeld de laatste twee weken, ik heb een berichtje geplaatst om de mededeling te doen dat het jammer genoeg niet doorgaat maar daarin heb ik juist een sumiere uitleg gegeven omdat ik er niet van houd om beschuldigingen te uiten en het op de man te spelen.

Wat helaas op dit prikbord te vaak gebeurd.

Jullie hebben het over ons Nancy en mijn persoontje, jullie doen het voorkomen alsof wij niet zouden weten waar wij mee bezig zijn geweest , daar dan even een opmerking over Nancy heeft met heel veel plezier het vele werk (wat denkelijk door jullie flink onderschat wordt) gedaan en verder wil ik Nancy erbuiten houden want de beslissing over het huis is door mij genomen want ik ben nog steeds, totdat het huis zou worden overgedragen, de eigenaar van het huis en dat jullie daar anders over denken dat is dan jammer daar heb ik helemaal niets mee te maken.

Bovendien is die beslissing niet zomaar gekomen daar is echt goed over nagedacht, maar nogmaals ik heb mij tegenover jullie niet te verantwoorden want ik heb na eer en geweten gehandeld en hoef mij nergens voor te schamen.

Dan wil ik de dames ook nog even meegeven dat het niet gaat en ook niet ging om extra aandacht zoals zo fijntjes werd opgemerkt maar dat er nog wel zoiets is als beleefdheid en daar hoort enige comminucatie van beide kanten (ie alleen van ons is geweest) bij , want ik denk niet dat ik het poppenhuis door de brievenbus van het verpleeghuis had kunnen krijgen dus afspeaken over het hoe en wanneer lijken mij dan toch voor de hand te liggen..

Ook de beschuldiging dat wij/ik niet zouden weten hoe het er in het verpleeghuis toe zou gaan, dames daar slaat u de plank alweer helemaal mis want mijn moeder is helaas zwaar dement en verblijft al jaren in een verpleeghuis en voordat de reactie komt van waarom is het huis dan daar niet naartoe gegaan, dames ook daar is over nagedacht.

Jullie hebben het recht om een reacte te geven maar weet wel tot hoever je kunt gaan want jullie zijn niet van alle feiten op de hoogte en dat hoeven jullie ook niet want dit is nog altijd een kwestie tussen mij en het verpleeghuis.

Dat ik het huis achteraf toch niet had willen geven dames ook mis want ik heb nog genoeg huizen (gevuld) hier staan, dus ook die beschuldiging slaat nergens op.

En eenieder die mij persoonlijk kent kan dat onderstrepen en jullie dames kennen mij niet dus zou ik jullie willen verzoeken om je wat dat betreft nergens mee te bemoeien en jullie fijne opmerkingen voor je te houden want het gaat hier meer om de mening van jullie zelf dan het zogenaamde meeleven dat het verpleeghuis met de patienten/bewoners nu het huis niet meer krijgen.

Ik ben nog steeds van plan om een goede bestemming voor de Faribanks te zoeken maar dat is en blijft mijn beslissing en ik bepaal waar dat huis terecht gaat komen daar heeft niemand anders wat mee te maken.

Ook nog voor alle duidelijkheid wil ik hierbij gelijk even vermelden dat de dingen die ons zo liefdevol geschonken zijn morgen weer op de post gaan en teruggestuurd worden, voordat daar ook weer beschuldigingen over gaan komen, dan is dat ook meteen maar weer uit de wereld.

Voor de rest denk ik dat ik het hierbij laat want het is een emotionele reactie dat weet ik maar ook ik ben maar een mens.

Roos Pieters-Visser

• Nancy

Leigh: …poppenhuis bijzaak…idee overschat… helaas weet Roos maar al te goed aan eigen ondervinding wat het inhoud als een dierbare in een verpleeghuis verblijft…bovendien, je weet de inhoudelijke details niet.

Het was puur een mededeling omdat we netjes willen zijn tegenover de mensen die zo enthousiast waren over dit plan en het verslag verwachten na 7 december.

TEA: Nee Roos deed dit gebaar van Fairbanks niet om “extra” dankbaarheid te ontvangen. Een hele rare gedachte die bij jou opkomt, zou bij ons niet opkomen.

Marjan Blaauw: Dit is geen mening meer, dit is een een arrogante uitlating.

Jij weet géén details, je hebt niét gereageerd toen dit plan werd aangekondigd net als de andere 2 dames die zich negatief uitlaten, dus affiniteit had je er niet mee, waarom dan nu wel deze reactie?? Waarschijnlijk ben je zo’n verbitterd typetje dat nu even wil roeren in de pap die te romig is naar jouw zin.

Roos heeft deze beslissing heel goed overwogen en gebaseerd op feiten en details die geen andere keuze toelieten.

Die feiten en details gaan we mensen zoals jij niét aan de (lange) neus hangen!

Als een instelling geen zorg kan dragen voor zoiets, dan moet het zich ook geen kandidaat stellen. Daar hebben wíj niet om gevraagd!

En niet iedereen in een verpleeghuis is in de weer met bedden en medicijnen, er bestaat ook nog zoiets als een PR afdeling die uitjes en evenementen verzorgen.

En het huis is van Roos tót het word overgedragen.

Ze was wel degelijk van plan dit huis te geven, alle voorbereidingen van haar kant zijn gedaan maar jij bent gewoon een achterdochtig, gefrustreerd krom denkend typetje, dat is mij duidelijk.

• AK

Dit is mijn einige reactie hierop, verder zullen jullie nooit iets van mijn horen!

Ik weet niet waar de dames Roos en Nancy mee bezig zijn, maar de mensen en degene die het heeft geregeld waren super blij! Iets moois voor het verpleeghuis en meerderen die het zouden onderhouden, wat wil je nog meer! Nee, jullie hebben een of ander verhaal verzonnen om er misschien wel andere bedoelingen ermee te hebben. Eerst op deze manier en dan misschien commercieel kunnen verkopen! Een goede reclamecampagne, het lijkt wel de amerikaanse verkiezingen! Dames ik wens jullie veel succes en jullie krijgen wat jullie anderen toedoen! Nogmaals veel succes met jullie achterbakse manier van doen! Je komt jezelf wel tegen!

• NA en RO

Beste “quicknetmailer”/AK

Zoals de waard is, vertrouwd hij zijn gasten ;-)

Groetjes NA en RO

• Merel

Nancy en Roos

Nogmaals: Ik vind het geweldig wat jullie hebben gedaan en heel jammer dat het zo

moet aflopen.

Ook de negatieve en soms gemene reacties hier op het prikbord.

Dat hebben jullie niet verdiend!

Laat die mensen lekker in hun sop gaar kopen.

Waarschijnlijk hadden ze het huis zelf willen hebben.

dikke knuffel,

Merel