twijfel-1:48

  • marianne 40

    Hallo allemaal.

    nu zit ik met een brandende vraag.

    ik zit nu echt te twijfelen of het wel 1:48 is.

    men huisje heeft een puntdakje van de grond tot het puntdakje is het huisje maar

    16 cm.de lengte is ook 16 cm en de breede is 7 en een half.

    wie weet wat voor maat dit is.

    anders maak ik alles voor jan met de korte achter naam.

    ik dank jullie wel voor het antwoord.

    groetjes van Marianne.

  • Petra (Pooh)

    Marianne mijn berekeningen met je huis en maat kunnen, mits je maar één verdieping heeft.

    Dus beneden en boven en geen zolder….

    Als je omrekent is 16 cm x 48 = 7 meter en 68 cm. hoog in echt

    Breedte is dan 7,5 cm x 48 = 3 m 60 cm breed in echt, dat is dus heel erg smal, maar ik denk dat jij de diepte bedoeld?

    Denk dat je breedte dus ook 16 cm is, en dat is dus 7m68 breed in het echt.

    Klein smal huisje maar het kan dus zeker wel.

    Bereken je zelf dat een popje in die maat (1:48) van 1 m 75 = 0,48 cm is. dus een halve cm zeg maar.

    Een normaal plafond is rond de 3 meter hoog, het verschilt wel in hoger en lager dan 3 meter.

    In die schaal zou de hoogte van 3 meter dus komen op 6,25 cm dus zes cm en 2½ mm.

    Reken gewoon alles om, als je van echt naar 1:48 wil, deel je door 48 en wil je het kleine meten of het in het echt wel de goede maat is doe je x 48.

  • Petra (Pooh)

    Oh ja mocht je wel drie lagen willen doen, kan natuurlijk een lage zolder op, dan meet je dus gewoon op, zou je dus de plafonds maar 6 cm doen en houdt je voor een zoldertje over van nog 4 cm hoog in de punt…

  • marianne 40

    Hallo Petra.

    je uitleg gelezen,en ja, er zit 1 verdieping op en geen zolder,

    ik maak er dus een keukentje in een woonkamertje en 1 verdieping hoger,komt een badkamertje en een

    slaapkamertje..

    dat van je uitleg berekenen dat wist ik al,,enkelt zoek ik me nu rot naar piepkleine popjes er in..

    heb inderdaad gekeken wat Bianca en leen tegen me zeiden bij Bibians maar die had enkelt behang en complete

    meubeltjes…printjes kan ik weer verkleinen naar 1:48..

    waar o waar kan ik zulke pieterpeuterige popjes vinden…

    anders brei ik ze wel.

    wil je bij deze bedanken voor je toffe uitleg en ik twijfel nu dus niet meer.

    groetjes van Marianne.

  • Petra (Pooh)

    Je kunt misschien popjes gebruiken die je soms bij Mexicaanse mensen kan kopen die op straat dingen verkopen.

    Vaak zijn het cd's en jassen en truien en kleine dingen als haarspelden. Op die spelden zitten popjes die je kunt buigen, ik heb ze in mijn speelgoedwinkel.

    Ik wil ze wel eens opmeten en een foto maken als ze kloppen…

    Mail je wel even dan.

    Anders zelf maken, ijzerdraad lijfje, en kraal hoofdje, het is zo klein dat het niet zo heel gedetailleerd hoeft.

    Gezichtje tekenen met fijnschrijver die watervast is en kleertjes knippen en lijmen.

    Aankleden met kantjes en lintjes kan best..

    Voetjes en handjes heel kleine kraal?

    Je hebt vast wel materiaal in huis.

    Of van klei, fimo of cerroporcelein….

    Hier vind je nog leuke meubels en een huisje van karton in die schaal; p://www.handwerkatelier.nl/FREE/freebiewebpoppen.htm

    en op mijn site staat een kolom met winkels waar je niet persé moet kopen, maar wel ideetjes op kunt doen misschien….

    Je mag dat als inspiratie gebruiken en maken zolang je het niet verkoopt natuurlijk!

    succes!

  • Petra (Pooh)

    als je de link aanklikt die als eerste hier staat;

    http://www.handwerkatelier.nl/FREE/freebiewebpoppen.htm

    BESCHRIJVING

    Klik hier om Download beschrijving

    (word document)

    zit daar ook een omrekentabel bij, heel mooi, staan precies alle maten. Handig om even te printen.

  • All4Dolls.nl

    Hallo Marianne,

    Wij hebben 2 popjes in deze maat van stof inclusief uitgebreide garderobe en kaptafelset (zie foto's)

    In deze serie zijn ook nog verschillende meubltjes verkrijgbaar zoals stoele, chaise lonque en een kamerscherm.

    Je kunt deze vinden op onze website in de categorie zelfmaakpakketjes.

    http://www.sitemaken.nl/royalmini/images/Loveseat%202.jpg

    Groetjes,

    Arno & Esther

    info@All4Dolls.nl

  • anneke52

    Je kunt ook de popjes uit de modelbouwwinkel gebruiken, ze zijn schaal 1 op 50, dat is architectenschaal, weet niet waar je woont, maar in Rotterdam hebben ze ze bij Harrolds, zijn ook stoeltjes e.d. van te koop.

    Succes ermee,

    Anneke

  • wizards Miniaturen world

    Hallo Marianne,

    Op Beurzen staat Mauritz miniaturen wat ik van hun miniaturen gezien heb is dat ze erg veel kleine miniatuurtjes hebben op dat gebied en zeker betaalbaar, en volgens het gesprek wat ik op een beurs had, maken ze een hele boel miniaturen zelf en het zag er heel goed uit.

    Dus ik zou zeggen stuur ze een mailtje.

    Op rommelmarkten kom je vaak sleutelhangers enzv tegen dus trek er op uit zou ik zeggen.

    Annemarie van Atelier de Ooievaar maakt ook hele mooi miniatuurpopjes van wol, breiwerk,borduurwerk, en stofjes.

    En anders maak je er een kabouterhuis van B)-lol GEINTJE

    Groetjes Bianca en Leen

  • Heleni

    Hey Marianne,

    Je maakt er wel een puzzle van hè.(lol) Met al deze informatie moet 't lukken, denk ik.

    Het lijkt me heel leuk worden waar je mee bezig bent.

    Succes,

    groet Heleni