update kerkhof

  • Bert

    nou dames en heren,

    paar weken geleden vroeg ik ideen om een kerkhof te maken, nou ik dus vol vreugde met hobbygips aan de gang stenen gieten voor een muur in een simpele ijsklontjes vorm ! gaat overigens waanzinnig goed , maar nu nadat id dus een 1.5 kilo verwerkt had . begon het mij dus te dagen ( ja laat he ) dat dit natuurlijk veel te zwaar zou worden ik moest namelijk nog 3 zakjes halen int geheel dus ruim 6 kilo veel te zwaar dus ..

    nu zit ik dus te denken om een muur van piepshuim te maken en dat dan dun met gips in te smeren .. maar nu krijg je volgende hoe krijg je in dat gips dan weer een steen patroon ( groot zeg maar kasteel stenen ) snapt iemand het nog ? nou als iemand ideen heeft graag dan ook nog met wat kan je piepschuim aan elkaar kleven gaat dat met tacky glue ? of vraag het eerst maar alvorens het weer in een drama eindigd heheheh

    hoor het graag

    Bertjebouwt & vliegt

  • Leigh

    Bert, er zijn verschillende steenstempels te koop (bij Silly sisters en Madhouse).

    Samen met daarbijbehorende gebruiksaanwijzing kun je al een heel eind komen.

    Andere manier is een sjabloon van steenvormen, juiste naam weet ik niet zo, maar is ook te vinden bij pph webwinkels.

    pph. grt.

    Leigh.

  • Bert

    dank leigh

    maar ik wil eigenlijk proberen te vermijden die matten aan te schaffen heb ze idd ook al gezien ( en de blauwe envelop die deze week kwam gaat mij zeg maar even een tijdje in de crisis gooien ) hihiih nu zat ik zelf de denken van ijzerdraad een soort vlechtwerk te maken dit te verbuizen en als de hele rommel nog bewerkbaar is dit er in te drukken en wat aan te prutsen ?

    andere ideen nog altijd welkom

    Liefs Bert

  • marianna

    hallo Bert,

    Je kunt paperclay kopen en dat heel dun uitrollen als deeg. Je plakt de paperclay op het piepschuim en je trekt dan de contouren van de stenen in de klei. Het spul laat zich ontzettend goed en gemakkelijk bewerken. Ik heb deze techniek geleerd op een cursus van Rik Pierce. Je kunt dan zelf bepalen hoe groot je stenen worden. Ik vind het een geweldige manier om te werken en het ziet er levensecht uit. Mocht je wat meer willen weten, stuur me dan even een mailtje. Dan stuur ik je wat foto's om te laten zien wat ik bedoel. Paperclay is verkrijgbaar.

    Groet/Marianna

  • Pamela (Vianen)

    Hoi Bert,

    Als je het piepschuim in hebt gesmeerd met gips dan wacht je heel even en dan trek je met een scherp voorwerp (bv een oude breinaald of een sateprikker) je juiste strepen erin zoals jij je stenen in vorm zou willen hebben, als alles gedroogd is ziet het er net als stenen uit.

    Ik zou als ik jou was eerst een proefstukje maken zodat je een beetje een vaste hand erin krijgt.

    Succes ermee en we zien het resultaat wel langs komen.

    Groetjes Pamela

    www.winkelplein.nl/pamela

  • carra

    Ga eens aan de gang met eierdozen Bert

    kan je stenen in elke gewenste maat maken.

    kost niks en weegt weinig

    succes

    liefs

    Carra

  • Bert

    dank allemaal maar dat van die eierdozen snap ik niet ( zal ik wel te dom voor zijn zit er naar te kijken ( eierdoos dus ) maar zie daar toch niet meteen stenen in hahahah iemand eeen voorbeeld ? zat ook al op poohbeer start maar kon daar ook niet meteen vinden wat ik zocht

    nou ja we gaan gweoon gemoedelijk door

    dank allemaal

    Bertjevliegt

    carra schreef:

    >

    > Ga eens aan de gang met eierdozen Bert

    > kan je stenen in elke gewenste maat maken.

    > kost niks en weegt weinig

    > succes

    > liefs

    > Carra

    Post is bewerkt op jul 1, 2016, 10:40 a.m. door Splinter

  • Anja

    Hallo Bert,

    Op mijn startpagina staan een paar sites.

    Je kunt het vinden bij de S: Stenen (eierkarton)

    Succes!

    Groetjes, Anja

    http://anajah.favorietje.nl/

  • Jose

    Hallo Bert

    Als je de eierdozen in de maat die je wilt knipt en dan opplakt met of zonder voeg dan verven in de kleur die je wil hebben meestal grijs en dan voor het effect nog even brushen heb je een prachtige muur , zo heb ik de muur van mijn kasteelkamer gedaan.kost weinig en een heel natuurlijk effect.

    gr Jose

  • gerrit

    Als je eierdozen opent en de binnenkant bekijkt dan heb je een mooi relief, je snijdt ze in de gewenste vorm en verft ze in grijs met daarover dan weer zéér verdunde zwarte en bruine verf, ruw erover gaan, dan heb je dat verweerde effect, kleef ze dan op je piepschuim en voeg met grijze voegspecie, let op als je piepschui kleeft, veel soorten lijm bevatten oplosmiddelen die het schuim aantast…….