brocante workshops 1:12

• Lydia K.

Ik wil in mijn naaimachine kap een brocante winkeltje maken en ben daarvoor op zoek naar workshops om kastjes,stoeltjes e.d. te maken in brocante stijl. Ik heb al wat zitten zoeken op internet maar kom niet zoveel workshops tegen. Heeft iemand misschien een tip?

Alvast bedankt.

• Petra (Pooh)

Niet zoveel workshops op internet?

Kijk eens op mijn site, hier staat een verzameling op categorie van veel miniërs die workshops op hun site hebben staan.

Oh en brocante kun je beste afkijken van 1:1 winkels en andere makers, maar er zijn zeer zeker workshops.

Ik heb geen categorie brocante, maar je komt er zeker een stel tegen.

Bij wicker kun je rotanmeubels maken, en manden, en bij dieren staat een honden en kattenmand in die stijl.

Succes er mee!

groetjes Petra

Post is bewerkt op jul 1, 2016, 10:44 a.m. door Splinter

• Lydia K.

Hai petra,

Natuurlijk zijn er wel veel workshops te vinden op internet maar niet om meubeltjes de brocante uitstraling te geven. Ik wil graag weten met wat voor verf e.d. ik dat het beste kan doen. Waarom het wiel weer uitvinden, toch!

gr. Lydia

• inge

Brocante meubelen schilderen, is best wel eenvoudig.

Als je donker meubeltjes neemt, je gaat daar met witte verf overheen, en dan schuur je plekjes weg dat het donker tevoor schijn komt, voor door geleefde effect. Je kan dan desnoods ook met goud kleur, accentjes maken.

Nog een optie, om je meubeltjes donker te beitsen, en witte patina er over heen te smeren. En even op foto's kijken, dan doe je wel ideeen op.

suc6 groetjes Inge

• Lydia K.

Hallo Inge,

bedankt voor de tips. Ik ga ze binnenkort eens een keer uitproberen.

m.vr.gr. Lydia

• Anita

Hoi,

Ik ben even weggeweest en ik las je berichtje nu net.

Toevallig heb ik net een paar workshoppakketjes in mijn winkel gezet voor het maken van wat theemutsjes en naaimachine kap met quilten.

Ook heb ik wat Emaille te koop voor in de keuken, wellicht dat je daar wat aan hebt.

Groetjes Anita

www.priegelwerk.nl