Scala de nieuwe uitgever van P&M

  • Edith

    Tanja misschien in plaats van hier op het prikbord te klagen over het wel en wee van de nieuwe p&m kan je misschien de telefoon zelf even oppakken en met de nieuwe uitgever bellen. Voorlopig komt de p&m tot nr. 100 bij de oude uitgever vandaan. Waarschijnlijk heeft Annemarie van de Ooievaar contact gehad met de nieuwe uitgever voor het plaatsen van advertenties. En waar maak jij je zo druk om je bent geen abonnee dus wanneer de nieuwe uitkomt kun je in de winkel bekijken of ie bevalt.

  • Tanja

    Beste Edith

    Annemarie heeft niet misschien contact gehad met de uitgever, maar contact gehad en informatie gekregen, die ook anderen graag willen weten.

    Het is maar wat jij onder klagen vind vallen, en ik snap eerlijk gezegd niet waar jij je zo druk over maakt. Maar misschien heb je de voorgaande discussie niet zo goed gelezen of begrepen.Nogmaals er zijn vele P&M lezers die heel graag zelf hun beslissing willen nemen en voordat hun abonnement afloopt willen weten waar ze aan toe zijn.

    En ook al heb ik er geen last van, daarom mag je nog wel aan andere denken. Dus

    nogmaals vertel de abonnees waar ze aan toe zijn, wel zo eerlijk en een kleine moeite toch??

    Vr gr Tanja

  • Els

    Ik vind het ook allemaal erg raar hoor Edith. Ik hoop dat we binnenkort weten waar we aan toe zijn. Ik ben namelijk wel abonnee en in deze slechte tijden kun je, je geld maar 1x uitgeven. Annemarie kun je ons anders vertellen wat de indeling gaat worden? We zijn namelijk allemaal erg nieuwsgierig.

    groet Els

  • Petra (Pooh)

    Zelf denk ik en hoop ik voor hun dat het niet zo is, maar dat ze een kans missen nu! Door geen enkele informatie te geven, of ze veel vernieuwen of op de oude voet doorgaan, of wat dan ook, haken er straks veel abbonees af. Wat zou dat jammer zijn, zij proberen het blad te redden vanwege alle reacties van niet stoppen aub, en dan zou het snel over zijn na een nr of 5 omdat er geen abbonnees zijn…

    Losse verkoop lijkt mij altijd moeilijker om een begroting en inschatting te maken van te voren.

    Het hoeft niet zoveel te kosten door in 1 vd laatste nrs van de P&M nu nog t/m 100, een kleine notitie te plaatsen, ikk neem ook aan dat dit financieel nog leuk is te doen, omdat ook Wim Kros het blad denk ik toch wel fijn en goed wil overdragen. Zoals er nu een briefje bij inzat van de ouder uitgever zo'n brief is al voldoende om gewoon duidelijkheid te scheppen, die er nu schijbaar toch onder vele is.

    Wie zijn er in Rijswijk aan de stand van P&M geweest en wie heeft er daar enige navraag gedaan?

    Enige vraag die ik heb is hoe het met die acceptgiro zit, die op de oude uitgever staat, komt dat toch bij de nieuwe, of hoe en wat? Ik geniet zo van tijdschriften, maar helaas kan niet alles meer zoals voorheen kon….

    Zo zullen vele mensen in het schuitje zitten en keuzes moeten maken, dan is een stuk duidelijkheid wel logisch en op zijn plek.

    P&M heeft ook een online site, of die overgenomen wordt geen idee, maar iets melden daar op zou ook veel zin hebben en veel duidelijkheid geven.

    Ik hoop dat het zijn kans krijgt!

    Petra

     

    Post is bewerkt op jul 1, 2016, 10:35 a.m. door Splinter

  • Will

    Lieve poppenhuisliefhebbers,

    Afgelopen weekend zijn er bij mij ook 2 dames van de nieuwe redactie van

    de P. & M. langs geweest. We hebben een leuk gesprek gehad en zij vertelde me dat er aan de lezers van de P. & M. zal worden gevraagt waar hun voorkeur met de invulling van het blad naar uigaat.

    Dit lijkt me een goed idee, verder willen ze veel d.h.z. artikelen erin hebben,(nog meer het staat er al vol mee), ik heb voorgesteld om ook eens een artikel met bijzondere miniaturisten te plaatsen, ik ben wel benieuwd hoe die begonnen zijn en hoe hun (miniatuur) leven eruit ziet.

    Ik hoop dat iedereen de nieuwe redactie van de P. & M. een kans wil geven zichzelf te bewijzen en te verbeteren.

    groetjes, Will Werson Miniaturen.

  • Tanja

    Hoi Wil en Petra

    Bedankt voor jullie reactie.

    Lijkt me een leuk idee van die bijzondere miniaturisten,ben er zelf wel benieuwd naar, wie het zijn enzo.En Petra jou idee om in het laatste nummer van P&M een klein berichtje te plaatsen over toekomst van het blad vind ik ook een goed idee.

    Ik ben wel op de beurs in Rijswijk geweest, maar niet zo lang en het was erg dringen bij de stand van P&M dus die heb ik maar overgeslagen.Hoe het met die acceptgiro zit weet ik niet hoor, maar het lijkt me sterk dat de hele opbrengst naar Wim Kros gaat. Zelf denk ik dat hij wel een bepaald percentage krijgt per lid en ook dat scala alleen maar aan het blad begint als er voldoende leden overblijven.

    Daarom is informatie van hun kant uit juist heel belangrijk alleen op die manier houd je je leden vast. En misschien zijn er zelfs wel mensen die daardoor juist lid willen worden om het blad te steunen. Maar geen informatie geven is nooit een goede zaak.Maar omdat je nu toch reageerde op dit bericht wilde ik ook even vragen hoe het met je gaat?

    Is alles goed verlopen en voel je je al weer wat opgeknapt?

    Groetjes Tanja.

  • Marjon

    Zo, gaan we om de week een discussie voeren over de P&M? Inmiddels begint het irritant te worden. Als je niet wilt wachten, neem dan contact op met de uitgever en als je geen abonnement hebt, NIVEA: Niet Invullen Voor Een Ander! We zijn allemaal volwassen mensen die heel goed voor zichzelf op kunnen komen en voor zichzelf kunnen denken.

    Omdat 1 persoon probeert iets positiefs over de nieuwe uitgever te vertellen, krijgen we dit hele gezeur er weer achteraan. Is het nieuwsgierigheid of voelen we ons gepasserd dat iemand iets weet wat ‘wij ’ niet weten? Is het zo'n grote moeite om even geduld te hebben? Misschien als je niks anders te doen hebt….steek die tijd en energie in je hobby!!!!

    Groetjes Marjon

  • Petra (Pooh)

    ..ik heb inderdaad even niks anders te doen dan slapen, herstellen, wondinfectie verwerken, net uit ziekenhuis, wennen aan de stoma met nodige problemen, en dus hier weer lekker online. Ik lig languit met laptop, en meer zit er even niet in.

    Tanja dank voor je vraag naar mij, ik ben dus thuis, maar wondproblemen, en ook de stoma ligt te diep. Morgen weer naar het ziekenhuis…

    Er staat een heel duidelijk onderwerp op, dat het over Scala ed gaat, dus wie het niet wil lezen, slaat het echt wel over hoor…

    Ik vind ideetjes uitwisselen en info uitwisselen e.d. geen enkele irritatie oproepen hoor, juist fijn, om dat te kunnen doen, ik vind het ook niet echt discussieren, maar lekker babbelen over hoe en wat.

    Als een ander het wiel uit vindt, waarom zou je dan zelf aanmodderen?

    Ik vind het juist waarom een prikbord bestaat dacht ik, en of een onderwerp dan herhaalt aan bod komt is geen enkel bezwaar… zolang er een duidelijk onderwerp boven staat, kun je kiezen het over te slaan.

    Anne Marie had nieuwe info dus prima te melden.

    Nivea ken ik trouwens als een lekkere zachte créme, maar dan wel die voor softies hihi, oh nee Nivea soft heet dat!

    Ik ken veel afkortingen, maar deze kende ik nog niet, weer wat bij geleerd, kijk en daar is ook het prikbord voor, lekker leren van elkaar, liefste wel de leuke dingen natuurlijk.

    Er komen zo vaak dubbele vragen terug, dan geeft iedereen toch netjes antwoord, en raken niet geïrriteerd er door. We wijzen iedereen op de ‘zoekfunctie’ maar als je net nieuw bent dan komen er veel vragen, en eerlijk ook al ben je langer bezig, zelf leer ik ook weer van jullie antwoorden, en dat is lekker meegenomen.

    groetjes Petra

     

    Post is bewerkt op jul 1, 2016, 10:34 a.m. door Splinter

  • Tanja

    Beste Marion,

    Jou laatste bericht,hoopvol om P&M te redden was neem ik aan en ik citeer;

    'P.s. Misschien kun je de redactie wat tips geven i.v.m. het niveau van vroeger, met wat je nou precies mist of wat er anders zou moeten?' - Marion

    Nu vind je het irritant worden en wil geen gezeur en moeten wij maar wat meer tijd in onze energie en hobby steken. Dat wil jij dus ook al voor ons bepalen! Hier schiet echt niemand mee op, nog scala nog de lezers die de PM willen behouden!!!

    Tanja!

  • Tanja

    Hoi Petra,

    Je moet je niet aangesproken voelen hoor, ik ga er van uit dat de agressie door enkele (dezelfde) personen voor mij bedoeld zijn. Het blijft altijd een moeilijk probleem eerlijk blijven. Jammer want we hebben allemaal de zelfde hoop, weer een P&M die voor ons weer de moeite waard is. Ben voor jou blij dat je weer thuis bent en alles weer even achter de rug is. Nu is het belangrijk dat je gaat herstellen, want het is niet niks wat je meegemaakt hebt. Laat ons even weten hoe het verder met je gaat.

    Sterkte en groetjes Tanja