patroon klederdracht.

  • carla tuijnman

    Hallo poppenhuis fans,

    Ik ben nog niet zo lang met een poppenhuis bezig en ben er wel achter dat het een dure hobby is en wil dus zoveel mogelijk zelf maken.

    Heeft iemand een patroon van de hindeloper klederdracht? Hij zou in P&M no 17 hebben gestaan.(bunshoten en volendam heb ik, zijn er nog andere patronen?)

    Ook bouwtekeningen om een bankstel te maken die voorkwamen rond 1910.

    Is er een vriendenkring in omgeving Oosterhout brabant, dat jullie weten?

    Heeft iemand nog andere tips voor mij?

    Groetjes Carla.

  • Petra (Pooh)

    Hoi Carla,

    Aha, ik denk dat jouw P&M berichtje bij het toppic DHMS hierbij hoort…

    Ik heb alle P&M's maar zou dan even de tek. in moeten scannen.

    Misschien is er iemand die ze zo heeft liggen al gescand in de pc?

    Als er niemand is, scan ik ze wel, het gaat tenslotte op een heel oud nr.

    Mits ze dan in de P&M staan hoor, zou ik even na moeten kijken.

    Inderdaad veel zelf maken scheelt heel wat, want het hoeft dan echt helemaal geen dure hobby te zijn. Je kunt zoveel maken met dingen die normaal weg gegooid worden. Van een toiletrol een oorfateuil.

    Maar ook dopjes, kraaltjes, knoopjes, ijzerdraad, lintjes uit kleding etc. Van dik karton kun je ook meubeltjes maken, en vind je als verpakking vaak.

    Vraag rondom je eens of iedereen restjes stof en al die kleine dopjes en dingetjes bewaren wilt, dan kun je zelf kijken wat je gebruiken kunt.

    Ook ijslolliestokjes en sigarenkistjes, wijnkistjes is prima hout.

    Je fantasie moet misschien verder gaan, dan zie je overal wat leuke miniaturen in.

    Soms liggen materialen al jaren in huis, maar kijk je er overheen. Planten kun je ook maken door bv kunstplantjes stukjes af te knippen. Zet ze in een dopje als bloempot met lijm of klei, strooi er wat koffie of thee als aarde over…

    Over een bankstel uit 1910, dat is een beetje de tijd die ook in de film Titanic te zien is? Laat Edwardiaans?

    Ik zal er vast iets van hebben. Misschien ook al leuk te kijken op de site van Conny, die maakt details, of scenes uit de film Titanic, dus helemaal die tijd (1912)

    Oh en Mata Hari natuurlijk in die tijd ook… heeft zij prachtige scenes over gemaakt. http://www.matahari.fantaseert.nl/

    Ook op mijn site vind je vast wel iets ertussen oa de mode.

    Je kunt mijn naam aanklikken om te mailen, laat maar wat horen, dan zoek ik voor je. Ik heb erg veel info en workshops ed opgeslagen, kan altijd kijken voor je.

    groetjes Petra

     

    Post is bewerkt op jun 30, 2016, 4:38 p.m. door Splinter

  • Petra (Pooh)

    Oh ja die van Titanic kun je doorklikken via Mata Hari zie ik nu, maar ook gelijk hier; http://www.titanic.exposeert.nl/

    er staat een bouwtekening van het bankje op, dus denk ik dat je er ook wel iets aan hebt.

    Sofa; http://www.titanic.exposeert.nl/homepage/show/pagina.php?paginaid=254021 dat is dus van die tijd, iets na 1910 dus…

    ook de eetsalon en de schouw zijn vast een inspiratie voor je en allen zelf te maken.

  • Ineke

    Hallo Carla,

    de patronen die je zoekt staan in een oude P&M; nr17 , herfst 1994.

    De kop heet; Fryske klaaiing en is door Els Zegwaard ontworpen.

    Ik hoop dat je er wat aan hebt.

    Groetjes, Ineke

  • carla tuijnman

    Hoi Petra,

    Bedankt voor je snelle antwoord.

    Ik heb direct op de sites gekeken, en heb gelijk weer nieuwe ideeën gekregen dus ik kan vooruit.

    Ik heb dat blad nog niet gezien waar jullie het over hadden. Ik dacht dat jullie de P&M bedoelde.

    Mocht je het patroon vinden dan zou ik het graag willen hebben eventueel tegen kopy en verzend kosten.

    Groetjes Carla

  • carla tuijnman

    Hoi Petra,

    Het zou dus in nr: 17 staan van P&M.

    Groetjes Carla

  • Ineke

    Hallo carla,

    Ik heb je prive een email gestuurd.

    groetjes, Ineke

  • corrie

    Beste Carla

    Er is een vriendenkring in Rijen stuur een mailtje voor

    wat meer invormatie.

    Corrie

  • carla tuijnman

    hoi Corrie,

    Heb je mijn mailtje ontvangen?

    zou heel graag eens in contact willen komen met jullie groep zou dat kunnen?

    Ik ben nog niet zo lang bezig en heb wat vragen. Ook zou ik eens met andere bij een kop thee of koffie eens willen kletsen over poppenhuizen

    Neem je eens contact op A.u.b.

    Groetjes Carla.