wat voor lijm ???

  • josee

    Hallo,…

    Ik wil lingerie gaan maken , maar wat voor lijm kan ik het bete gebruiken ?

    Ik heb allemaal mooie synthetische lapjes, maar dat plakt niet met tacky glue.

    Het mag natuurlijk ook niet vlekken.

    Ik hoop , dat jullie mij kunnen helpen.

    groetjes Josée

  • Annelies van der Ham

    Boekbinderslijm.

    groeten Annelies

  • Will

    Hoi Josee,

    Na jaren van uitproberen, ben ik er achter dat synthetische stoffen niet plakken niet plooien (in een plooimat) en niet mooi vallen om de pop (de rok lijkt soms wel een lampenkap) en schikken op bed of in een kast lukt ook niet. Je kan beter een beetje investeren in zijde of dunne katoen, dat hoeft niet zo duur te zijn, je hebt immers maar weinig nodig. Het zou jammer zijn als je veel tijd en moeite steekt in de lingerie en het uiteindelijk in de prullenmand terecht komt.

    Tacky plakt goed op natuurlijke stoffen maar op wit vergeeld het na een paar jaar, dus alleen gebruiken op donkere stoffen. Voor witte en lichte stoffen gebruik ik Sobo textiel lijm, volgens de fabrikant vergeeld dit niet. Ik weet niet of het in Nederland verkrijgbaar is maar ik heb het besteld bij de Crafts Club van

    de Dolls House World.

    Ik hoop dat het e.e.a. gaat lukken, veel succes.

    groetjes, Will.

  • Petra (Pooh)

    Gütermann textiellijm werkt ook prima.

    Je koopt het in tubes zoals Velpon.

    Plakt stoffen, applicaties, leer, PVC en vele andere materialen.

    Ik kocht het op de markt bij de fourniturenkraam.

    groetjes Petra

     

    Post is bewerkt op jun 30, 2016, 4:32 p.m. door Splinter

  • Bettie

    Beste Josée,

    Ken je de Art-finishing lijm . Ik demonstreer de lijm op een aantal beurzen. Deze lijm is voor het transparant verlijmen van papier,karton,schuim,stof,etc. Ideaal als tussen lijm, droogt volledig en onzichtbaar op. Tevens geschikt als fixeerlaag en beschermlaag. De lijm is zuurvrij en vergeelt niet. Indien nodig kan men met water verdunnen. Kwasten kunnen na gebruik met water worden schoon gemaakt.

    Tot nu toe krijg ik er veel positieve reacties op, het is een fijn product

    Als je naar de beurs op zaterdag of zondag 2 en 25 januari in Bleiswijk komt kan je het zelf even proberen of je er wat aan hebt.

    groetjes,

    Bettie Moonen

    www.labet.be

    www.labetshop.be

  • josee

    Bedankt dames voor jullie tips.

    Ik laat jullie weten, wat het geworden is

    groetjes Josée