plafond stucen

• Astrid L.

Wie heeft de ideale suggestie voor een gestuct plafond?

In mijn “grachtenpand” hoort een gestuct plafond, maar nu weet ik niet precies hoe dit aan te pakken.

Gewoon met geelband? Of is gietgips met eventueel wat vogelzand (voor een wat grof effect) beter te verwerken.

Iemand ervaring?

• Nancy

Hoi Astrid,

Ik doe het altijd met structuurverf uit de bouwmarkt. Dat is kant en klaar en te koop met grove of fijne korrel. Met een sponskwastje of een gewone kwast kan je er eventueel ook veegjes in strijken als het nog vochtig is.

En ik heb het ook wel eens met structuurbehang (gewoon 1:1) gedaan. Dat geeft hetzelfde effect. Waarschijnlijk zal je nog andere suggesties krijgen.

Succes en groetjes, Nancy

www.poppenhuishobby.nl

• hennie

ijn vrouw heeft het gedaan met gewoon witsel en daar doorheen gezeeft vogel zand.Ik moet zeggen het is vebluffend mooi geworden.

• Astrid L.

Structuurverf, goh dat ik daar zelf niet aangedacht heb.

Bedankt, Nancy!

• Nancy

Geen dank Astrid. Succes en groetjes, Nancy

• Petra (Pooh)

Ik gebruik ook behang, vaak kan ik precies uitkomen met een pagina uit een behangboek. Grotere kamers kan ik ook daarmee doen, maar dan balken ertussen, red ik het net.

Als je dat niet hebt, of geen hele rol wilt kopen, kun je ook groffe korrel aquarelpapier gebruiken, soms bij winkels als Action heel voordelig.

Ook Scrapbook met een vezel is mooi, maar dan moet je grotere vellen hebben.

Structuurverf kan ook, en als je dat niet hebt, een handje zand door de witte verf maakt ook structuur.

Verder kan je ook nog wel seciale rollers kopen met structuur in elke gewenste vorm, maar als je dat alleen voor 1 plafonnetje moet aanschaffen is het erg duur…

Nog een laatste plafond-idee; je kunt platen kopen van plastic (seiling in het engels) die je kunt knippen en plakken zoals de dakplaten van EM.

Zelf blijf ik lekker bij (behang)papier.

p.s. mocht je ornamenten willen aanbrengen kun je dit heel makkelijk doen op papier met reliëfstickers… reliëfpasta kan ook.

groetjes Petra

Post is bewerkt op jun 30, 2016, 4:22 p.m. door Splinter