laantaarn

• maryam

HALLO

IK HEB ERGENS EEN KERSTTAFEREEL IN EEN HOUTEN LANTAARN GEZIEN.

IK WEET NIET MEER WAAR!!!

WIE WEET HET.

GROETEN MARYAM

• Nelleke

Hoi Maryam,

Waarschijnlijk bedoel je dit:

skjoezzmie.hyves.nl/album/34318381/1_12_kerst_windlicht/EGFJ/

1:12 kerst windlicht is af! Astrid 2 29-11-2008 20:16

Groetjes,

Nelleke.

• maryam

OKE BEDANKT DIT IS WAT IK ZOCHT.

GR. MARYAM

• Astrid 2

Hoi Maryam,

Leuk dat je naar mijn lantaarn zocht, ga je hem namaken?

Ik heb dan nog wel wat tips voor je hoor!

groetjes Astrid.

• maryam

Hoi Astrid

Vind het heel leuk zo in een lantaarn

Ik heb net mijn kersthuis verkocht en ga weer wat nieuws maken.

een lantaarn kan je het beter wegzetten en neemt niet zoveel plaats in.

Dus kom maar op met de tips.

groetjes Maryam

• Skjoezzmie

Hoi Maryam,

Nou hier gaat íe dan:

Ik zocht een niet al te grote lantaarn, tenslotte moet je het ding ook weer op kunnen bergen na de feestdagen en hij mocht ook niet al te duur zijn.

Deze lantaarn meet HxBxD ong.45x 22x 22 en hij kostte bij Intratuin 14,95.

Tweede belangrijke vond ik dat er een opslagplek was voor de batterijen/adaptor, ik heb met Lemax snoertjes gewerkt (nu natuurlijk volop te krijgen bij de tuincentra) en de batterijbakjes kon ik mooi opbergen in het laatje.

Om van het laatje naar de lantaarn te komen heb ik met de 7gatenzaag een rond gat in het midden van de bodem van de lantaarn gemaakt, later dek je dit af met de vloerbedekking, door de grootte van het gat kunnen de kant en klare lampjes die vast aan de snoertjes zitten makkelijk de lantaarn ingevoerd worden.

Nog een tip is het plafond van de lantaarn te witten, dit zie je niet als je gewoon kijkt, maar het reflecteerd wel beter de aangebrachte verlichting.

Ik heb op het achterste raampje vitrage aangebracht dat ik gezoomd heb en daarna gerimpeld heb op een sateprikker (prachtig roedje toch?)

Van rood kerstlint maakte ik de gordijnhouders en prikte dat vast met een roodgeschilderde punaise.

De kroonluchter maakte ik ook van een strengetje Lemaxlichtjes, gewoon om mijn hand opgerold en met goudband tegen gewikkeld, vier lintjes eraan en die bovenin samenvatten in een punaise die je op elke gewenste plek vast kunt zetten in het plafond, bij mij kwam het goed uit om het niet precies in het midden te doen.

Van de kerstboom (eurominis) heb ik 2 zijden kort afgeknipt met een ijzertangetje, zo paste hij beter in de hoek en gaf het een voller resultaat in die hoek en meer ruimte in de rest van de lantaarn.

Het schouwtje maakte ik van balsahout, dit kun je heel gemakkelijk snijden op de snijmat met een scherp mesje, door het zelf te maken hoefde ik me niet aan een maat te houten en het schouwtje is dan ook precies pas, tegelvel tegen de achterwand, plaatje hout onderdoor en dat ook betegelen maar iets te groot knippen zodat je randjes kan omvouwen, zo lijken het net echte tegeltjes op dikte.

Ik heb voor de uitlichtende verlichting twee spots aan 1 snoertje gekocht, ook weer van Lemax, op 1 van de 2 spots heb ik een stukje rood plastic gelijmd dat ik uit het dekseltje van een Johma salade schaaltje heb geknipt (ik bewaar dat soort dingen altijd, ben dan net een kraai!) deze spot heb ik achter het vuurscherm in het schouwtje geplaatst, geweldig effect!

Nadeel aan deze hele contructie is de snelheid waarmee de batterijen van de grote spots opgaan, maar niet getreurd, dit weekend scoor ik de bijbehorende Lemax adaptor van (ik dacht) 12 euro en dat leed is ook weer opgelost!

Buitenkant van de lantaarn heb ik opgeleukt met van alles en nog wat, ik had nog een krans, kerstkaarten, een slee, inmiddels hangt er ook een houten ster aan het handvat van de lantaarn om de ware kerstspirit niet te negeren.

Ik wens je veel klus en knutselplezier!

groetjes en fijne feestdagen, Astrid 2

• maryam

Hoi Astrid

Leuk dat je er zoveel over schrijft.

Ik ga zoeken naar een lantaarn en wil daarin een slapende kerstman denk ik in maken.

Als je bij A&A kijkt onder mijn naam dan zie je wat ik heb gemaakt, als je dat leuk vind.

Groetjes Maryam

• Astrid 2

A&A? waar vind ik dat? heb je ook een linkje?

• maryam

http://groups.msn.com/AAPoppenhuisgroep/tekoopteruil.msnw?all_topics=1

dan bij maryam zoeken

• anneke

hebben jully ook een webmail of waar ik foto kan zien het lijkt me leuk idee