Fairbanks mijn laatste bericht

• Roos Pieters-Visser

Onderwerp: Fairbanks mijn laatste bericht

Ik wil graag iedereen bedanken die positief en met begrip op mijn besluit heeft gereageerd.

Ik heb mijn bericht over het treurige besluit geplaatst om de mensen die zich betrokken voelden, op de hoogte te stellen.

Mijn bedoelingen zijn vanaf het begin zuiver geweest en vanuit het hart.

Helaas zijn er altijd mensen die graag van het slechtste uitgaan en mijn bericht hebben opgepakt om een gezellig relletje te veroorzaken.

Mensen die doen alsof ik niet weet wat een verpleeghuis inhoud, alsof ik een naïeve en kinderachtige actie ben begonnen.

Iemand die het zelfs een commerciële actie noemt. Dat zegt een persoon die zich verborgen houd met mail en naam. Als je niets te verbergen hebt, dan ga ik ervan uit dat dat je gewoon in de openheid kunt treden. Zoals Nancy en ik ook hebben gedaan.

Mensen die mijn woorden verdraaien, die ‘geen contact/waardering’ veranderen naar eigen believen in ‘niet voldoende contact/waardering’.

Geen contact is geen contact. En waardering, ja een blijk van waardering is wel gewenst geweest.

Dat had vanuit een PR afdeling kunnen komen, als ze iets ontvangen, kan je op z’n minst een dankjewel zeggen.

Hoe beledigd zijn mensen als ze geen dankjewel of berichtje krijgen op hun verzonden swapje?

Nou dit was géén swapje! Het was een kado, een kostbaar kado. Zowel letterlijk als figuurlijk.

Zowel in mijn woonplaats als bij Nancy, hebben onlangs Kerstfairs plaatsgevonden in verpleeghuizen, grootse evenementen waar van alles verkocht word, tot en met lekkere hapjes aan toe.

Dit gebeurd onder leiding van een PR afdeling. Zoals Nancy al eerder schreef, een PR afdeling had kunnen communiceren bij een aanbod als ik deed.

Ik heb zelf contact gelegd en ook Nancy heeft dat gedaan.

Mijn emailadres, mijn vaste huistelefoonnummer en mijn mobiele telefoonnummer is geen enkele keer gebruikt.

Na 2 weken was het voor mij alsnog moeilijk en zwaar, maar wel verantwoord naar mijzelf om dit besluit te nemen.

Het is ook netjes medegedeeld aan het verpleeghuis. Zij waren niet zo verbaasd omdat zij vrijwel niets tot niets wisten van het Fairbanks-project!

Voor mij nogmaals een bevestiging dat ik een juist besluit had genomen.

Ik heb een bericht met verzoek ontvangen van DHN om een verslag te mogen maken van mijn plannen met Fairbanks.

Van: Rika v. Nellestijn

Verzonden: donderdag 13 november 2008 15:48

Aan: info@poppenhuishobby.nl

Onderwerp: Fairbanks

Geachte Roos Pieter-Visser,

Wat een ontzettend leuk initiatief. Ik las hierover op prikbord. Ik zou graag contact met u willen hebben. Ik zou het namelijk leuk vinden om dit bericht in het tijdschrift Dolls House Nederland te plaatsen.

Zou u mij uw telefoonnummer willen mailen zodat ik met u kan overleggen.

Bij voorbaat hartelijk dank.

Met vriendelijke groet,

Rika van Nellestijn

Dit heb ik afgewezen omdat ik niet in de publiciteit wilde treden en omdat ik geen poppenhuis weggaf om in de belangstelling te staan. Dus aandacht willen, nee, dat wilde ik niet.

We hebben niemand gevraagd om spullen te doneren, wat ons is aangeboden, is vrijwillig door aanbieders gedaan.

Ik heb niet in details willen treden met het trieste Fairbanks bericht, om het beschaafd en netjes te houden.

Ondanks al onze voorzorgsmaatregelen komen er dan toch zulke negatieve reacties.

“utopisch” “'extra' dankbaarheid willen” “Het is niet meer van jou!” “Jullie/je hebt er duidelijk géén afstand van willen doen” “Eerst op deze manier en dan misschien commercieel kunnen verkopen” “Een goede reclamecampagne” “jullie achterbakse manier”

En waar deze op gebaseerd zijn?

Kies hieronder maar iets uit als je een match vind:

- we hebben dozen gekocht om alle meubeltjes en spulletjes in te verpakken.

- er is noppenfolie gekocht om het huis in te verpakken.

- extra kerstversiering aangeschaft.

- leuke aanvullende dingen gemaakt bijv. het poppenhuisgedicht van Nancy op de zijgevel van het huis.

- letters geschilderd en aangebracht op het huis die waren geschonken.

- sleutelbosje gekocht en lint om het poppenhuis op een leuke manier aan de nieuwe eigenaar over te dragen.

- reservelampen aangeschaft om voorlopig voldoende daar te laten als er iets vervangen moest worden.

- verlengsnoertjes voor de kerstverlichting gekocht.

- zondagdienst verruild zodat mijn man er was omdat het huis de trap af moet.

- om het huis in te richten rijden we beiden van Almere c.q Rotterdam naar Hoorn en terug, onze auto’s lopen niet op water helaas.

En zo kan ik nog wel even doorgaan…..

Dus om nu beschuldigd te worden van bovenstaande uitlatingen…

Nu het met Fairbanks niet doorgaat, worden de spulletjes die geschonken zijn voor dit doel, teruggestuurd, deze portokosten nemen we uiteraard ook voor onze rekening omdat de mensen die dit zo vrijgevig aanboden, al kosten genoeg hadden gemaakt.

Als er mensen gedupeerd zijn, dan zijn wij dat wel. Maar niet de ontvangers van Fairbanks.

Voor de zieke mensen vinden wij het sneu maar ze wisten niet dat er een poppenhuis zou komen.

Nancy en ik zijn er nu wel klaar mee.

De positieve herinneringen zullen we onthouden, de negatieve in de prullenbak laten verdwijnen.

M.v.g. Roos Pieters-Visser

• marianne

hallo Lieve Roos.

na jou lange verhaal gelezen te hebben,ben ik het 100% met je eens.

ik wens jou en ook met je schiterende poppenhuis nog aantal gigantiche

bizar mooie jaren toe er mee.,

geniet er van het is jou gigantiche gegunt.

en blijf positief en hou je taai.

jij heb je uiterste best gedaan meer kan je niet doen.

dit geld dus ook voor Nancy.

respect naar jullie/jou toe vind ik hier wel op zen plaats.!!

warme groetjes van Marianne.

• anita(lelystad)

daar ben ik het helemaal mee eens hoor

jullie hebben je best gedaan

ik weet dat mensen in de zorg weinig tijd hebben

werk zelf ook in de zorg

maar een telefoontje of een bedankje via mail

voor zo een groot gebaar kost toch niet zo heel veel tijd

en ach,er blijven ook in de poppenhuiswereld

mensen die erg naar kunnen reageren

groetjes anita

• anita(lelystad)

daar ben ik het helemaal mee eens hoor

jullie hebben je best gedaan

ik weet dat mensen in de zorg weinig tijd hebben

werk zelf ook in de zorg

maar een telefoontje of een bedankje via mail

voor zo een groot gebaar kost toch niet zo heel veel tijd

en ach,er blijven ook in de poppenhuiswereld

mensen die erg naar kunnen reageren

groetjes anita

• Merel

Lieve Roos (en natuurlijk ook Nancy)

Je hoeft toch geen verantwoording af te leggen om wat er is gebeurd?

Aan de andere kant snap ik het ook wel.

De negatieve reacties zeggen meer over de gevers (van die reacties) dan over jullie.

Het liefst zou ik jou nu een mooi poppenhuis geven, maar ja je hebt geen ruimte en ik niet de middelen ;-)

Ik vind jullie beiden geweldige mensen en zou willen dat er meer zijn zoals jullie.

Het bracht mij op een idee om een kijkkastje te maken en te schenken aan een goed doel.

En nee, niet aan de zuurpruimen hier (sorry, dat moest ik nog even kwijt en wie de schoen past, trekt hem aan)

liefs,

Merel

• Annelies van der Ham

Hoi Roos en Nancy,

Trek je die negatieve reacties alsjeblieft niet aan. Ik weet, dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Jaloezie speelt in zulke gevallen altijd de hoofdrol. Jullie hebben je best gedaan, je in de kosten gestoken en al je energie erin gestopt. Dat het jullie niet om de commercie ging, dat weet ik wel zeker. Anders hadden jullie vast wel ingegaan op de mailtjes van diegenen die het “kale” poppenhuis wilde kopen.

Ik heb veel bewondering voor de manier waarop jullie dit behandeld hebben. Jammer dat het zo is gelopen. Verlies alsjeblieft niet het plezier in het maken van jullie mooie projecten en in onze geweldige hobby.

Een dikke knuffel van Annelies

www.anneliesvanderham.nl

• cassie

The best and most beautiful things in de world

cannot be seen or even touched,

They must be felt with the heart!

• Janny & Keimpe

Hallo Roos en Nancy'

Gelukkig zijn er veel mensen die jullie een warm hart toe dragen.Vergeet zo gauw mogenlijk de negatitieve reactie. Van ons krijgen jullie zeker de warme en lieve

groetjes. Janny & Keimpe

Ps Wat die AK betreft die doet haar auteursnaam wel eer aan die staat voor

Akelige Klier

• Nancy

Namens Roos en mij bedankt aan alle mensen hier en bij de vorige topics die in ons geloofden en de moed hadden om op dit soms zo “prikkelbare” prikbord, ons een hart onder de riem te steken. Dit waarderen we heel erg en we gaan weer verder tot de orde van de dag met de hobby die we allemaal zo leuk vinden.

• fantasyli

meiden jullie hebben je uiterste best gedaan

balen dat het niet gelukt is.

ooit komt het huis bij een goed baasje terecht ;)