hallo Astrid,
Ik zou zeggen, ga er voor zitten en bedenk wat je wilt, en met wat voor doel (ook dit is al zo leuk). Met tapijt zou ik eerst de wanden doen, verven of gewoon behang, van Euro mini is niet duur, of grote rol met heel klein printje van de bouwmarkt. Houten vloeren leg ik van lange dunne latten op maat geknipt en dan beitsen of verven, kan ook van roerhoutjes, ronde kantjes afknippen of afzagen, wordt dan wat ouder om te zien. In dat geval kun je met behangen beter wachten tot je vloer klaar is. Behangen doe ik net als in het groot, papier insmeren met behangerslijm en platte, niet te grote kwast, muur insmeren, en dan plakken, kan dan ook nog wat verschoven worden. Lijm is heel lang houdbaar in b.v. een mayonaise of appelmoespot.
Elektradraadjes wegwerken is heel mooi, vooral met cir-kit (dit is een systeem met geplakte draadtape achter het behang, dus eerst doen voordat je behangt etc), maar in een echt huis zie je toch ook draden naar wandcontacten lopen.
Verlichting met draadjes kan altijd nog wanneer het huis al “klaar”is, met tape is dit juist de eerste stap, voordat je wat anders doet.
En het is echt wat de anderen ook schrijven, op een gegeven moment gewoon beginnen, metertje de ruimte, uurtje de tijd, plafond deed ik ook wel eens ondesteboven met mijn hoofd i.p.v. het huis met een bouwlamp erbij voor het licht, en je ziet al zo snel resultaat, echt geweldig.
Minineke