Schuimplastic

• Leigh

Hallo,

Wie weet hoe ik schuimplastic netjes recht kan snijden en welke gereedschappen moet ik daarvoor gebruiken ??

Mijn idee is het om schuimplastic, na het snijden/knippen, te bekleden met stof.

groet Leigh.

• ria

als je het in huis hebt met een vlees mes, moet wel scherp zijn en dan kun je het heel makkelijk snijden langs een lineaal of stok .

• wilma

ik weet dat je piepschuim netjes kan “snijden”met een platte witte kat batterij (met 2 pootjes die je omhoog kan zetten).

de pootjes verbind je met elkaar door een dun koperdraadje.hiermee kan je rafelloos door pieschuim snijden/smelten.

misschien lukt dat zo ook met schuimplastic?

anders met een scheermesje?

hop dat ik je heb kunnen helpen.

gr. wilma

• Ineke

Hai,

het gaat ook goed met een fijn getande zaag.

Groetjes, Ineke

• Kim

Waar Wilma het over heeft is een styroporsnijder. Ideaal ding om piepschuim mee te snijden. Het vleesmes beveel ik echter niet aan, dat werkt bij mij voor geen meter.

• Edward

wat wilma zegt werkt ideaal … je kan dan ook nog ijzerdraadjes in de plus en min pool drukken en deze weer verbinden met een koperdraadje …dan heb je meer brandruimte …

en anders het afbreekmesje …daar doe ik alles mee

leigh hou t kladblog deze week maar eens in de gaten want ik ga er een behoorlijk piepschuim project opzetten … allemaal met afbreekmesje gedaan ;-)

gr Edward

• Astrid

Hoi Leigh,

Ik snij mijn schuimrubber altijd perfect met het electrisch keukenmes, je kunt zo tot op de milimeter modelleren, perfect!

Geen electrisch mes? kijk eens op koninginnendag op de markt, daar vind je ze voor een prikkie.

groetjes Astrid.

• Leigh

Hoi Allemaal,

Zeer veel dank voor bovenstaande reacties !! Daar kan ik wat mee !

Ik ga alles uitproberen, ook het vleesmes (ik doe wel voorzichtig hoor) !

groet Leigh.

• Bettie & Matt

Leigh ik heb er een styroporsnijder voor, dat lijkt een soort pistool maar dan zit er een verwarmings element in en dan snij je alle figuren heel makkelijk in het piepschuim of isomo, zeker als je rond of ovaal wil snijden. Het smelt weg als het ware door de warmte.

Groetjes,

Bettie

www.popenhuisbeurs.be