lampjes

• marlies

Hallootjes,

Ik heb in t huis cirkit en in de tape zo'n buisje geduwd, uitgeprobeerd met een lampje en het werkt.

Mijn vraag is, ik heb zelf lampjes gemaakt, mogen er meer lampjes op een zo'n buisje? Kan ik dan de snoertjes samendraaien en in een buisje duwen?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, groetjes marlies

• Willem

Beste Marlies,

Er zijn twee maten koperen buisjes, eyelets, de kleine maat is om verbindingen te maken en de grotere kan je gebruiken om stopcontacten te maken.

Je kunt het beste stekkertjes gebruiken in plaats van de draadjes in de buisjes te duwen, je hebt namelijk meer kans op storingen met losse draadjes.

Als je de grotere buisjes precies op de zelfde afstand als de stekkerpootjes in het kopertape duwt, één in elke baan,en je maakt per lampje een stekkertje werkt het prima.

De hoeveelheid lampjes die je kan aansluiten is afhankelijk van de sterkte van je transformator. Er zijn trafo's van Cirkit voor 16 , 33 en 60 lampjes. tel het aantal gloeilampjes, bijvoorbeeld een 3 armige kroonluchter tel je als 3, om de juiste trafo te kiezen. als je geen beveiligde trafo, zoals die van Cirkit, gebruikt zorg dan in ieder geval dat er een zekering tussen de trafo en het huis geplaatst is.

Voor eventuele verdere vragen kan je me altijd mailen.

Willem

• marlies

Hoi Willem,

Bedankt voor jouw duidelijke uitleg. Ik heb al vanalles geprutst, maar die draadjes bleven er inderdaad niet in zitten, een lampje heb ik al kapot omdat met proberen de draadjes tegen elkaar kwamen….. Ik heb nu de grote buisjes erin zitten, dat was wat ik in huis had, ik moet dus op jacht naar stekkertjes. Een lampje op de kast brandt, JIPPIE! Maar die heb ik achter de kast maar vast getaped…

Ik zet t net op t blog: http://lies44.punt.nl/

Dus ga ik eerst maar op zoek naar stekkertjes voor de rest. Ik heb bij aanschaf van de cirkit de zwaarste adapter genomen, dus dat zal wel goed gaan.

Nogmaals dank voor de uitleg, groetjes marlies

• Willem

Beste marlies,

Ik verkoop stekkertjes in mijn webshop. www.poppenhuislicht.nl Ga in het menu naar “draadsysteem artikelen” en kies dan “poppenhuislicht.nl import”

Met vriendelijke groet,

Willem Sepers