Cirkit

• klara

Hallo , ik heb een heel citkit systeem aangelegd in mijn poppenhuis en heb overal stroom met het contole apparaat.Zodra ik een lamp aansluit vliegen de zekeringen eruit ,inmiddels al een stuk of 15.Wie weet hoe ik ergens een lampje kan controleren voor ik het aansluit of het niet daaraan ligt.Ik heb zelfs geproberd op 2 manieren de koperdraadjes van een lampje in het eindstopcontact vast te makeik heb die brede stekkersmet kopere pinnen en die smalle waar je zelf zilverkleurige staafjes in moet doen.Wat doe ik fout??Ingewikkeld uitgelegd ,maar hopelijk weet iemand raad.

Groetjes Klara

• E. Chrispijn

Klara,

Ik weet niet hoe je het hebt aaglegd maar heb je alles gecontroleerd of de juiste kleuren op elkaar zijn aangesloten? Dus rood op rood met koperen spijkertje en blauw op blauw met spijkertje. Als dat allemaal goed is zou je kunnen kijken of het voltage van je lampjes 12 is en geen b.v. 3.5. Gewoon alles goed nakijken want veel kan er niet fout gaan met cirkit.

Succes! Emmy

• klara

Hallo Emmy,

Het is goed aangelegd met de juiste kleuren zoals het moet ,maar de optie van voltage van lampjes zou ik nog kunnen uitzoeken.Bedankt alvast voor de tip.

Groetjes Klara

• Aurora

Hallo Klara,

Heb je al een ander lampje geprobeert, het klinkt alsof er kortsluiting in het lampje zit of dat er kortsluiting ontstaat als je het aansluit.

Hopenlijk kom je eruit, normaal is het een systeem waar niet veel mis kan gaan.

Groetjes Aurora

• anita

De domme fout die ik eens maakte was de draadjes van het lampje als afwerking om elkaar heen te draaien, toen kreeg ik dus ook zo'n beetje wat jij nu had

• Bibian's

Ik zeg niks………*grinnik*

Maar het is opgelost!

Groetjes Angelique