euromini tegelvel

• Emma

Hallo allemaal,

Ik ben met mijn grachtenpand begonnen en wil graag in de keuken wat tegels plakken van zo'n euromini's vel.

Waar hebben jullie dit mee geplakt?

Ik zelf wil het met houtlijm doen.

Misschien nog andere suggesties?

Vast bedankt,groetjes Emma.

• Claudia

Hallo Emma,

Ik heb deze tegelvellen ook gebruikt. Eerst heb ik een vloer beplakt op dubbelzijdig plakplastic, maar dat is achteraf wel heel lastig omdat je niet kunt schuiven.

Daarna heb ik nog een paar muurtjes beplakt en heb daar gewoon Tacky Glue voor gebruikt. Succes!

Groetjes, Claudia

• Edith

Hoi Emma,

ik heb het gewoon met houtlijm gedaan en het blijft goed zitten.

groetjes Edith

• Elly

Hallo Emma, ik heb het met gewone hobbylijm gedaan, gaat prima.

gr Elly

• Mariëtte

Ik gebruik voor al het behang en vloeren Velpon of een goedkope uitvoering hier van. Succes.

• minineke

Zowel behang als tegelvellen plak ik gewoon met behangplaksel. Beetje poeder in een lege mayonaisepot o.i.d. met water, eerst wand of vloer insmeren, dan behang of tegelvel, je kunt nog schuiven, en dan eerst goed laten drogen.

Wat over is, uitsteekt, of de raam- of deuropeningen kun je dan als alles goed droog is heel nauwkeurig uitsnijden met een scherp mesje of hobbymes.

Eventuele randjes of hoekjes die nog niet voldoende plakken kun je later nog gewoon even aansmeren en vastdrukken.

De pot met plaksel goed dichtdraaien, deze is dan heel lang houdbaar en het kost bijna niets.

Groetjes, Minineke.

• Emma

Goeiemorgen dames,

Allemaal hartstikke bedankt voor de tips om mijn tegels te plakken.

Ik kan aan de slag!

Groetjes Emma.

• Son

Hoi ik heb zelf ook een keer behangplaksel gebruikt voor tegelvellen. Dat waren die dure vellen die EM nu ook heeft. Maar toen het droog was waren mijn tegels helemaal plat getrokken. Ik zou dus geen behangplaksel meer gebruiken hiervoor. Ik vond het heel jammer dat ik van die mooie tegelvormpjes niks meer terugzag.

Succes, groetjes Son.

• www.minidreams.nl

Hallo , Zelf heb ik mosaieklijm gebruikt, is net iets dikker en niet te nat .

Dan met een handdoek aandrukken .

Het ging prima.

succes Yonne van MINIDREAMS