groetjes vanuit Clervaux, Luxemburg

• Ada

Ja als het gezellig is gaat het snel he, ik ben blij dat je er weer eens uit kon.Nog een fijn weekend.Groetjes Ada

• yvonne van golde

hoi Peet en Petra,

Ik ben blij dat jullie eindelijk weer eens een fijne vakantie hebben gehad. Ik hoop dat jullie een goede terug reis hebben en dat die niet al te vermoeiend is.

Als je weer thuis uitgerust bent heb ik een helehoop vragen voor je. (ik heb ze gewoon 3 weken opgespaard)

groetjes yvonne

• Petra (Pooh)

yvonne brand maar los, we gaan over 2 uurtjes vertrekken.

mail maar…

rest bedankt…

hoop dat het thuis ook zulk mooi weer is.

ten leste; als je nooit iets hebt opgebouwd met mensen,

waardeer je een groet van kennissen niet… zoals 1+1=2 klaar

• chenille

Laat je niet op stang jagen pooh, geniet maar daar heb je meer aan.

Behouden thuiskomst!

Liefs,

Chenille

• Petra (Pooh)

Genoten hebben we hoor Chenille, en andere belangstellenden.

Een poppenhuizenprikbord is voor mensen die aan poppenhuishobby doen, en het woordje prikbord zegt het al, prik je mededelingen maar op… Gemak is dat je iedereen tegelijk groeten kunt. Enneg de titel zei het al, dus kun je ook negeren.

Als je het niet wilt lezen, neem dan zeker niet de moeite te reageren denken we dan… zijn altijd dezelfde en reageren dan ook nog anoniem, of is ‘Tja..’ ook een naam? Maar goed, degene waar het voor waren is het over gekomen.

Clervaux is echt heel mooi, omgeving, je bent zo in Duitsland en er is toch wel wat leuks voor onze hobby te zien.

Het heeft dus een speelgoedmuseum, de eigenaresse spreekt zowel Frans als Duits. Op de camping aangekomen hoorde ik al van de buurvrouw (met een seizoensplaats en ook uit Zeeland) dat er naar me gevraagd was in het museum, ze had me nu al een paar jaar niet gezien en ik kwam normaal elk jaar.

Het museum begint vanuit het kleine winkeltje. Het bezichten kost niet veel. (iets van 3,50 denk ik kost het) Bettie weet jij het nog?

Ik heb er niet naar gekeken, ben ditmaal niet binnen geweest, want ik kom er elk jaar. Nu was het wel 3 jr geleden, maar een heel klein deel is rolstoeltoegankelijk, dus zijn we alleen een paar keer in de winkel geweest en heb ik veel met de eigenaresse gepraat.

Er is dus een begane grond, dan nog wat hoekjes waar je drie treedjes afgaat, en nog een hele bovenverdieping, waar echt best veel poppenhuizen aanwezig zijn.

Beneden staan er ook een aantal. Ook indrukwekkend de oude mini-circussen, treinen, poppen, & acc. en de legertaferelen. Heel die streek is verbonden aan legermonumenten, en musea.

In het winkeltje verkopen (wat P.H. betreft) ze oa Dora Kuhn, Bodo Hennig, Ertz gebergte, Heidi Ott, mini beertjes, en wat spullen uit Duitsland. Het vertegenwoordig alle speelgoed, en wordt er dus ook verkocht.

Ik heb deze keer niet zoveel gekocht, wat schoentjes en sloffen, en ik kreeg van de eigenaresse een emaille bordje en mooie kaarten met berenschooltjes er op.

Het speelgoedmuseum in Vianden een plaatsje dieper in Luxemburg is er niet meer.

Maar als je een dagje naar Trier (D) aan de moezel gaat, is daar een pas vernieuwd speelgoedmuseum. Helaas grote opstap er voor, en in de hal naar de deur zag ik een trapje met drie treden. Ik heb wel foto's van de buitenkant waar een erg gaaf autootje stond, en in de hal een levensgrote oude notenkrakerpop.

Trier is een supermooie stad, elk geveltje is prachtig, inspiratiebron voor je huis aan de buitenkant af te werken. Als je dan ook nog van shoppen houdt zoals ik, nou dan kom je tijd te kort….

Ook leuke tip voor deze omgeving (Luxemburg, Ook in Clervaux zelf.) in veel straatjes en winkels in naburige plaatsen, vindt je de grote kauwomballen automaten. Voor 1 euro, heb je erg leuke miniaturen zoals Cars, Disney figuurtjes als Pooh en prinsessen, Hello Kitty, e.a.

In het Duitse Prüm zat een eurowinkel, die ik hier nergens ken. Leuk materiaal, papiertouw, raffia, scrapbook, gereedschapjes, van alles als je maar goed snuffelt.

Dus mochten jullie die kant uit gaan, dan hoop ik dat je wat aan deze tips hebt.

groetjes Petra