poppenhuiswinkel omgeving Neurenberg

• Margot

Ik ga op vakantie naar Duitsland, eerst naar Thuringen en daarna in de omgeving van Neurenberg. Ik weet dat daar een speelgoedmuseum is. Weten iemand misschien nog meer leuke adressen in die omgeving ?

• Ada

Goedemorgen Margot in Neurenberg heb je in het centrum, het handwerkhof zitten en daar zijn hele leuke winkeltjes, er is een winkel die verkoopt poppen en andere spulletjes, het is alleen al leuk om daar te lopen, heel gezellig.En verder maar goed kijken, in het centrum is ook een hobbyzaak waar weet ik niet ,het is er heel gezellig. Of even Googelen. Groetjes Ada

• Lean

Wij zijn 2 weken geleden ook naar Thüringen geweest via een actie van de Menzis. Het was er zo heet, dat we maar niet naar winkeltjes gezicht hebben. Van medegasten hebben we wel gehoord, dat er Dresden van alles te zien was.

Veel plezier

Groetjes

Lean

• Marianne

Ja hoor Ada in Neurnberg zelf zit een hele leuke poppenhuiswinkel. Ik ben er zelf een paar jaar geleden geweest en ze heeft heel veel. Volgens mij zat het in de Johannesstrasze maar ik ben er niet meer zeker van. Ik ga zoeken voor je.

Het was een straat vanaf het marktplein een flink eind lopen maar je kunt ook met openbaar vervoer er naar toe.

Gr. Marianne

• Margot

Marianne,

Bedankt voor de tip, ik heb inmiddels het adres. Ik ga pas 17 augustus weg en heb nog tijd om verder te googelen.

Groet Margot