hallo allemaal , ik wil een schuurmachine kopen maar kom er niet uit welke ik moet nemen , wel eentje die stabiel staat , graag advies van jullie bedankt alvast gr. rina
Bedoel je parketvloeren en zo? Misschien is dan een elektrisch machientje met driehoekig schuurvlak handig voor je. redelijk glad en je komt met de punten in de hoeken. Dat doen de rechthoekige minder. Gaat het om kleine meubeltjes , kleine holtes en bochtjes dan is een schuursetje dat je op en boormachientje kunt zetten handig. Je kunt ook schuurpapier op een rechthoekig blok klemmen. Er zijn diverse vormen in de handel. Zelf kan ik hier niet goed mee omgaan, papier te ruim, scheurt enz. Een stalen schuurblok heeft deze problemen niet. Duurder in aanschaf, maar gaat veel langer mee en het werkt tenminste. Er zijn meerdere vormen in te krijgen, smal, puntig en als blok. Prettig bij het afschuren van zijkanten van muren. Moet je veel zijkanten afschuren, bijvoorbeeld voor meubeltjes, kasten laden e.a. en moet het echt recht zijn, of van een bepaalde schuinte, dan is een een grote staande schuurmachine handig (en helaas heel prijzig). Ik heb nog lang niet alles behandeld, maar hopenlijk kun je bedenken wat je het meeste doet en dus het meeste nodig hebt. Een schuurmachine voor alles bestaat helaas niet. groetjes Stineke
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?