Het TL-buislampje van EM

• Nancy

Goedemiddag allemaal,

Ik heb een vraagje en hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb van EM een TL-buislampje, een houdertje EM2041 en een de buisjes EM2042.

Aan deze lampjes zit geen snoertje, ik heb electradraad en losse stekkertjes maar ik weet niet hoe ik dat dan moet bevestigen.

Groetjes Nancy

• Nancy

Ik ben al geholpen, heb al snelle hulp via de mail gehad, wist niet dat het zo simpel was :-) Groetjes Nancy

• fantasyli

zou je kunnen vertellen hoe dat werkt?

ik koop het maar niet omdat ik niet weet hoe het zit.

en misschien zijn er meer mensen die het niet weten

alvast bedankt..

• Nancy

Hoi Fantasyli,

Ja hoor natuurlijk wil ik dat even uitleggen. Ik was meteen haastig aan de slag gegaan ;-)

Mij is verteld dat je net als bij een “normaal” lampje de draad splitst. Alleen dan wat verder dan bij een gewoon stekkertje. Want je moet het ene uiteinde door dat gaatje halen van het houdertje en het andere uiteinde door het andere gaatje aan de andere kant van het houdertje dus. Dan draai je een bloot gemaakt stukje draad om de ene kant van het buislampje en van het andere draaduiteinde maak je ook een stukje bloot en wikkel je het koperdraadje om het andere uiteinde van het buisje, Dan klem je het buisje in de houder.

De koperen uiteindes van het buisje zijn nu omwikkeld door het blootgemaakte koperdraad en maken contact met elkaar.

Je hebt nu wel een grote v-lus van die grote splitsing van draden maar die moet je dan een beetje wegwerken onder de houder van het TL-buisje.

Ik hoop dat ik het zo een beetje goed heb uitgelegd.

Groetjes Nancy

• Gerda

bedankt, goed uitgelegd!

zelfs ik snap het nu :)

• Nancy

Graag gedaan Gerda :-)

• dini

bedankt Nancy

• fantasyli

dankjewellll

• Nancy

Diny en Fantasyli graag gedaan hoor, het brand echt leuk zo'n TL lampje:-)

Groetjes Nancy