pph & miniature Orlando, america

• sylvia

hallo mede pph en miniatuur liefhebbers,

Ik heb al op het internet zitten surfen, maar kom maar niet verder, dus ik vraag

het maar aan jullie, misschien kan iemand mij op weg helpen.

Wel een vreemde vraag denk ik.

Ik ga naar America, naar Orlando Florida, nu kan ik mijn gezin daar niet

van hot naar her slepen, en de afstanden zijn daar ook veel groter, om te gaan

speuren naar pph spulletjes en ook tijdschriften.

Ik dacht ik probeer een americaanse pph forum te vinden en vraag wat info

maar ik kom steeds in Engeland uit.

En bij een site kwam ik gewoon niet ingelogd.

Ik heb wel 1 adres van een dollhouse etc. winkel gevonden. Ron's, maar helaas

geen site om even te kijken.

Nu ben ik vaker in America geweest en weet dat de winkels altijd ver uit elkaar

liggen en heb bijv. nog nooit een tijdschriften zaak gezien. Neem aan dat die

er toch zullen zijn, dus ik wil beslagen te ijs komen, met een adressen lijstje.

Van leuke zaakjes en tijdschriften zaken waar ik americaanse dollhouse bladen

kan kopen.

Wie kan mij helpen.

vr. groeten sylvia

• riet

Sylvia misschien dat je hier iets bij vind

http://www.redsword.com/dollhouse/shops.htm#usa

groetjes Riet

• dimphie

Hallo Sylvia

Op deze site staan een paar adressen.

http://www.miniatures.org/shops/shop_e3.html

Prettige vakantie!

Groetjes Dimphie

• Christa Goes

Hoi Sylvia,

Ik ben zelf ook een paar keer in de winkel van Ron geweest. Een heerlijke echte poppenhuiswinkel. Staat lekker vol met heel veel spulletjes. De eerste keer in 1998, toen zag ik echt nieuwe dingen. Doordat er voor ons steeds meer via beurzen en internet te krijgen is wordt dat gevoel van nieuwe dingen steeds minder. Maar als je in Orlando bent moet je zeker een kijkje gaan nemen, is de moeite waard. Hij verkoopt ook verschillende poppenhuisbladen. In andere zaken in Florida heb ik die niet gezien.

Je moet echter wel een auto hebben (ik neem aan dat je die hebt) om er te komen. Vanaf international drive is het nog best een stuk rijden, voor onze begrippen dan. Als je geen navigatiesysteem hebt kun je het beste bij je hotel vragen of ze uit kunnen leggen hoe je moet rijden.

Verder heb ik alleen het winkeltje in Miami gezien. We hebben hier echt naar moeten zoeken en toen we er uiteindelijk waren viel het erg tegen. Ik stond met 5 min. weer buiten.

Alvast veel plezier.

Groetjes,

Christa.

• Will Werson

Hoi Sylvia,

Ik ben ook bij Ron in Orlando geweest, leuke spullen en een erg aardige man.

Hier moet je zeker heen gaan. Verder ben ik in The Dolls House Shop geweest in Palm Beach, dit was niet erg bijzonder, niet de moeite. In Napels (aan de Mexicaanse Golf) heb je een mooi museum, hier is de collectie van Caroline en Barry Kay in ondergebracht en ook het Pristner House, ik heb het niet zelf gezien het was er toen nog niet maar ik heb gelezen dat het zeker de moeite waard is. Er zijn nog meer winkeltjes in Florida, misschien moet je contact opnemen met de Miniaure Collector, die hebben regelmatig kaartjes in hun tijdschrift staan. Verder kan je in een grote supermarkt (K-markt) diverse poppenhuis tijdschriften kopen.

Veel plezier, groetjes, Will.

• Laura

In Boca Raton is ook een leuk winkeltje. Maar dat ligt dichterbij Miami dan bij Orlando.

Jaren geleden was ik op de International Drive in Orlando in een speelgoed winkel en die had ook miniatuur spulletjes.

Groetjes Laura

• sylvia

hallo allemaal,

super leuk die tips.

Nou ron's adres heb ik opgeschreven nu mijn man nog even overhalen

om er heen te gaan. zou het fijn vinden als ik daar in iedergeval tijd

schriften kan score en hopelijk leuke spulletjes en decals.

Ben op nog geen enkel beurs geweest dus misschien voor mij

nog wat nieuwe dingen, ook weer niet te veel , want het moet toch

in de koffer mee terug.

Bedankt voor jullie reacties.

Groetjes sylvia