hyve

• sam[anita[

dit gaat even niet over poppenhuizen maar over een hyve die ik gemaakt heb waar ik zoveel mogelijk leden op wil hebben

deze hyve heet ik pik het niet meer, gaat over de te hoge belastingen en het gesol wat er hier in dit land met ons gedaan wordt, tenminste dat vind ik, en ik ben dat dus zat en ik denk dat er meer zijn die het spuugzat zijn, vandaar.

• joop

een adres zou veel helpen :)

• sam[anita[

als je al lid van hyves bent tik je gewoon in je zoekbalk

ik pik het niet meer —-in en bij categorie daarnaast klik je hyves aan, dan kom je er vanzelf

• Leigh

Ik pik het nog wel, Anita !

Heb een goed evenwicht tussen nare en leuke dingen gevonden.

Voel me wel vaak heel schuldig dat ik het beter heb dan miljoenen mensen in het grootste deel van onze aarde, zij KUNNEN niet eens belasting betalen………..of wel op een andere manier.

En…………ik heb een poppenhuis !!

groet Leigh.

• inez

Leigh,

Wat een prachtig antwoord op al die ellende van Sam.

Sam, dit is een site voor poppenhuizen en niet voor politiek.

Wellicht dat je elders meer mensen treft die net als jij denken en willen klagen.

Inez

• Petra/Pooh

Sam initatief is goed hoor, alleen je moet eens kijken hoeveel Hyves er zijn met deze dingen, en ze hepen je echt niet.

Leigh, inderdaad, kijken op wat we wél hebben en niet op wat we niet hebben.

We leven niet in Afrika in een hutje op de hei, en daar ben ik heel dankbaar voor, we hebben medicijnen en eten, ook al is alles duur, we hebben erg veel.

Is je glas half leeg of half vol?

scheelt een hoop…

Het leven kan een feest zijn, maar je moet wel zelf de slingers ophangen.

;) Petra

• sam[anita[

jullie moeten niet hoor, en ik denk ook wel eens dat het klagen is met de biefstuk in je mond en dat er altijd mensen zijn die het veeeeeeeeel slechter hebben dan ik, ik ben gewoon dat gesol zat vandaar die hyve, ik wéét dat er veel mensen zijn die het met me eens zijn maar ik weet óók dat er mensen zijn die het totaal niet met me eens zijn en dat moet gewoon kunnen. ik probeer overal leden vandaan te halen dus ook hier en wat ik al zei, wie geen lid wil worden moet niet, ondertussen ben ik ook lekker bezig met mijn poppenhuis wat al aardig opschiet, de tuin is nu aan de beurt waar ik het perfecte gras voor gevonden heb bij ons in het tuincentrum.

• sam[anita[

Het is geen moeten hoor dat lid worden van die Hyve. Voor zover ik weet heb ik geen ellende in het eerste berichtje geschreven en weten weinig mensen van mijn ‘ellende’, die trouwens wel meevalt hoor. Ik kom niet alleen voor mezelf op met die hyve, ook in nederland is armoede ook al weten weinig daarvan omdat mensen er niet te koop mee lopen. Ook geef ik keurig aan goede doelen voor de arme landen die het inderdaad slechter hebben. Het hele punt is dat ik het gesol en het soms ronduit onbeschofte gedrag van de overheid, waaronder de belastingdienst, spuugzat ben. En díe heb ik wel zelf ondervonden. Voor de rest is dit inderdaad geen site voor politiek en ben ik ook hard aan het werk met mijn poppenhuis. Dus einde discussie voor er weer een ellendelange discussie losbreekt.

• sam[anita[

ja sorry dat er nu twee berichtjes tussen staan van mij maar mijn computer deed een beetje raar waardoor het leek dat er niks geplaatst was dus schreef ik een tweede en zie nu dat beide geplaatst zijn, dit was niet de bedoeling

• Petra/Pooh

Anita, ik weet het van jou, en daarom schreef ik ook; je initatief is goed!

Je bedoeld het echt goed, en dat weet ik omdat we vaker gemaild hebben. Je hebt meer voor je kiezen gehad dan dit.

Maar wat ikzelf bedoelde dat het zo weinig zin heeft… niemand die in de regering zit zal het lezen, volgens mij zijn er al zoveel van dit soort hyves, en websites.

Als je echt zoiets wilt aanpakken en echt iets doen wil, zou je alle hand-tekeningen moeten verzamelen en aanbieden in Den Haag of zo. (maar of dat ook wat uithaalt betwijfel ik ook…)

Enneh, eerlijk is eerlijk; als ik zo'n nieuwsberichtje hoor dat er weer een potje afgaat en weer een post er bovenop komt, zoals men met ziekenfonds heeft gedaan. Dan roep ik ook ‘even’ uit dat het oneerlijk is hoor. Vorig jaar kregen mensen die geen kosten maakten geld terug, (ik niet dus )en dit jaar niks terug, maar een eigen risico erbovenop, dat mensen die geen kosten maken niet hebben, en juist dus chronisch zieken wel. Eerlijk dan heb ik ook zoiets van moeten we dat pikken?

Maar ja, je kunt er niks tegen inbrengen, dus heb ik mijzelf ermee als ik mij ook daar nog eens kwaad om maak. Dat is hetgeen ik dus wilde zeggen. Daarom ook die slogans die echt wel mijn slogans zijn om de moed er altijd in te houden!

Ik snap wel dat je berichtje niet alleen tegen mij was hoor, toevallig staat hij onder de mijne, maar dat was omdat het niet werkte eerst.

Verenigingen met hun leden, organisaties met leden, allemaal proberen zij te doen wat ze kunnen om op te komen voor van alles, en helaas: ook zij hebben geen been om op te staan, net als ik. (letterlijk en figuurlijk, beetje zelfspot ;))

Dat je dat berichtje hier plaats vind ik prima hoor meis, wie het niet wil lezen, klikt het weg bij het eerste bericht, er staat bij dat het Off Toppic is! Alhoewel dat wegklikken vast niet snel gebeurd, ik denk zo dat de nieuwschierigheid het wint… en als dat zo is, is men nu ook aangeland bij dit bericht om te lezen… THE END.

groetjes Petra