Oproepje / bedankje

• Angelique / Bibian

Ik heb effe een vraagje.

Voor een tijd geleden heb ik een paar mensen gevraagd om spulletjes op poppenhuis gebied die hun te groot of te lelijk vinden voor mij op te bewaren.

Ik wou dat gebruiken voor bij ons bij de gehandicapten.

En ik kreeg spulletjes , heus nog mooie en leuke dingetjes maar af en toe niet helemaal 1:12.

Een houtcenter hier in de buurt heeft hout ter beschikking gesteld om de hoekjes te maken.

Vorige week zijn Cocky en Ik onze eerste dag vrijwillig gaan werken met een klein groepje van 12 mensen.

De oudste was een man van 81 en had nog nooit geknutseld.

We hebben hoekjes gemaakt en ze zijn geweldig geworden ( jammer genoeg was deze sukkel de camera vergeten maar na de vakantie komt dat goed)

Echt leuke dingen zijn eruit ontstaan , dankzij heel veel krijge dingetjes.

Met een beetje inzicht en geduld kregen ze allemaal een hoekje af in 3 uurtjes tijd .

Dus aan iedereen bewaar aub dat op wat je eigenlijk niet wilt hebben en het liefst wilt weggooien en geef ze aan mij ze komen dan uiteindelijk heel erg goed terecht. Denkend aan dingetjes zoals te groot gekocht , teveel van etc

Het was zo gezellig dat we dit vaker willen gaan doen en de volgende keer heb ik een camara bij!!!!!!!!!!!!

Ook wil ik die mensen bedanken die al wat gegeven hebben het heeft allemaal een zinvolle plek gekregen.

Groetjes Angelique

Heel veel nieuw op mijn site!!!!!!!

www.poppenhuis.com

• louise

Hoi Angelique

Wat een leuk idee om dat met de mensen te knutselen,

en waar kan je de spulletjes naar toe sturen ??

groetjes Louise

• marianne

hallo.

ik vind dit een goed en gaaf plan en een tof idee om zo ook met gehandicapten

wat te doen..

der zijn mensen die soms zeggen?*gehandicapten kunnen niks?*nou het tegen

deel bewijst het hoor ik heb er zelf 3 jaar mee gewerkt.

(petje af voor die mensen)!!

ik hoop dat het een zeer geslaagde actie word.

en ik wens jou/jullie er heel veel suses mee.!!

groetjes en een rustige avond.van Marianne.

• Petra/Pooh

Marianne, er is een groot verschil in gehandicapten hoor, ik ben er ook één van en kan nog heel veel in mijn ogen, in andere ogen minder.

Maar ik neem aan dat jij hier nu bedoeld te schrijven; verstandelijk gehandicapten?

Iemand die doof is bv is ook een gehandicapte, maar kan prima onze hobby beoefenen.

Angelique een leuk en goed initatief. Gaat het inderdaad om deze groep mensen?

Of is het breder dan dat?

Ook erg leuk zoiets op te zetten in bejaardantehuizen, verzorgingstehuizen, en jeughuizen, eigelijk voor groot en klein… setjes als van de Lidl kun je vast heel wat mee doen. Wie weet ook eenvoudige workshopjes? Ligt aan het niveau….

groetjes Petra

• Angelique

Effe nog nadere uitleg.

Het gaat over licht tot zwaar handicaps.

Van kinderen tot jvv'ers ( jongeren van vroeger)

Wij hebben hier een dorp in de stad met eigen school , werkplaatsen zwembad etc.

Er komen kinderen terecht die er ook oud worden , maar er komen ook dagjes mensen die wel zelfstandig kunnen leven maar mindere beperkingen hebben.

Ik ben er mee opgegroeid en ze zijn alles behalve zielig , ja ze hebben hun beperkingen.

Bibian werkt er vrijwillig in de kinderboerderij oftewel aaiboerderij er zijn mensen bij die je het diertje op schoot moet leggen en dan hun hand moet nemen om hun te laten aaien.

Maar we willen ook gaan denken aan de samenwerkingen die kunnen ontstaan het met elkaar helpen.

Neem de oude man als voorbeeld. Plankje gemaakt 4 pootjes eronder en je hebt een tafel. Een gekregen fimotaart erop ( te groot voor 1:12 maar…….) dat gezicht van hem was geweldig.

Dus dat wat je graag af wilt geven nemen we dankbaar aan.

We zijn intussen met meerderen vrijwilligers die deze herfst / winter die taak op zich gaan nemen.

Opsturen / brengen kun je het naar mij.

Leutherweg 78 , 5915CJ Venlo

Of meenemen naar de beurs.

Vaassen , Rijswijk en Arnhem .

Na de vakantie kun je het ook via onze site gaan volgen.

www.poppenhuis.com

Alvast bedankt voor jullie hulp

Groetjes Angelique