Printen

• inge

Heb een vraagje over printen.

Op wat voor papier word er geprint, als je het glanzend wil hebben, voor bijv snoeppapier of kaft voor een boek. Want volgens mij is fotopapier te dik, is niet soepel om te verwerken.

Groetjes Inge

• Kim

Je kan het papier nadien altijd een laklaagje geven. Ik heb zelf hier Fimo lak staan die erg mooi opdroogt.

• Marjo

Het geven van een laklaagje kan altijd. Ook kun je dat dunne - echt transparantie plakband - gebruiken. En het Kruidvat heeft vrij dun fotopapier (ik meen 150 grams).

Het is steeds weer goed zoeken naar mooi papier vind ik. Ik gebruik eigenlijk nauwelijks gewoon 80 grams papier, maar zoek in allerlei winkels steeds naar mooi glad papier (meestal toch wel mat hoor).

Succes!

Marjo

www.marjocaris.nl

• sam[anita[

ik heb de kaften voor mijn boekjes op normaal papier geprint en daarna met breed plakband afgeplakt voor het glanseffect

• yvonne

Jaren geleden heb ik bij MultiCopy 100grams 4cc????? papier gekocht .

Het is een soort halfmat dun “foto”papier dat ook voor van die foto-flyers wordt gebruikt werd mij toen verteld.

Heb hier al heel wat boekjes op geprint en het ziet er echt perfect uit . De kaft doe ik dan wel met 170gr fotopapier.

Snoeppapiertjes heb ik er ook op geprint en ter versiering van kindermeubeltjes is het ook lekker dun. Ben er zelf zeer tevreden over.

Belangrijk is natuurlijk ook een goede printer !

succes

• inge

Dank jullie wel voor jullie reactie´s. Ga eens even kijken bij multicopy.

Groetjes Inge

• Petra/Pooh

Inge, ik ben nu heel nieuwschierig wat voor snoeppapier je wilt gebruiken. Ik ga ook met een snoepwinkeltje bezig nml, en heb wat snoepfolietjes en papier van echte snoepjes bewaard, want het is maar zo klein allemaal wat je nodig hebt.

Ook kleine potjes en flesjes heb ik gespaard en dus denk ik zelf niet zo snel aan snoeppapiertjes printen…

Misschien een doosje voor op de toonbank een display maar dan mag het stevig zijn, of plak ik het af met plakband of lak het ook zoals bovenstaande dames doen.

groetjes Petra

• inge

Ik was van plan iets met halloween te doen, een schaal met snoepgoed, dus rolletjes snoep of reep chocolade. Niet echt veel, maar je heb altijd wel iets kleins wat je wil printen, maar het op glanzend papier wil hebben, en wat toch goed te bewerken is, en dat is fotopapier niet echt, heel stug. Vind dat met plakband ook een heel goed idee.

Groetjes Inge