eindelijk klaar

• sam[anita]

He, he, eindelijk ben ik klaar met het opplakken en voegen van de steenstripjes op 1 kant van mijn Oma huis. Het was best wel veel werk om de juiste manier van voegen te vinden maar het is me gelukt met klei van de school van mijn zoon. Alleen een ontzettend gepriegel om het ertussen te krijgen en het was ook niet echt netjes toen het droog was maar daar heb ik iets opgevonden. Ik nam een vrij grove verfkwast van mijn zoon, met de kwast en water smeerde ik over de muur, de klei werd nat en kon ik mooi met de kwast gladstrijken maar wel zo dat het ook weer niet te glad werd. Alleen bleef er helaas een witte waas door de klei over de steenstrips hangen maar ook daar heb ik wat op gevonden. Als alles goed droog is gewoon de muur insmeren met sla olie. Foto's volgen op mijn site, uiteraard laat ik via hier weten wanneer ze erop staan. Op naar de volgende muur.

• grietje

Hallo Sam, dat heb ik ook wel es gedacht hoe doen ze dat want dat probleem van

die grauwsluier, hoe je dat moest oplossen wist ik ook niet. ik heb uiteindelijk

mijn huis gewoon met muurverf met zand erdoor geverfd maar had liever steentjes gewild. Wel had ik bedacht hoe het zou zijn als je voor het voegen er matte vernis over spuit of strijkt, zou dan het grauwsluier effect ook niet voor komen kunnen worden?

Ik kijk uit naar je foto,s. groet grietje.

• sam [anita[

Ik heb ook aan lak gedacht maar dat leek me teveel glimmen, met de slaolie heeft het nu een nacht gestaan, de plekken die niet goed ingesmeerd waren werden weer grauw dus die heb ik nu weer behandeld, dus ben benieuwd hoe het morgen is, of het dus wecht wordt zoals ik denk of dat ik het toch mis heb, maar ja, vet droogt niet op lijkt mij. Ik heb wel al fotoos genomen en op de foto ziet het er helemaal prachtig uit, als ik tijd heb zet ik ze vanavond op mijn site, ik ga straks eerst naar mijn zus in Groningen.

• Marjo

Hallo Anita en Grietje,

Wanneer je als lijm- en onderlaag tegelkit zou gebruiken (er zijn verschillende kleuren), dan heb je direct een voeg en krijg je geen waas over je steentjes. Ik denk dat slaolie op den duur zal gaan stinken / bederven?

Ik gebruik de malen van Bromley - hiervoor kun je ook informeren bij De Stolp, ik weet dat zij een kit gebruiken om de stenen te maken. Voor mijn Hexagon huis - kersthuis heb ik deze mallen oa gebruikt.

Veel succes,

Marjo

www.marjocaris.nl

• Marleen

Hallo Sam(anita),

Wat heb je jezelf het moeilijk gemaakt zeg,je had het ook anders kunnen doen!

Schuurpapieren baksteentjes knippen,het huis in een grijze grondverf zetten,daarna de baksteentjes erop plakken,wel ruimte voor de voeg ertussen laten natuurlijk.En als je alle steentjes op het huis hebt zitten neem je behanglijm,een injectiespuit met naald,en zilverzand of schelpenzand(vogelzand).

Breng de behanglijm tussen de steentjes aan met een injectiespuit en strooi er meteen wat schelpenzand over heen.Je krijgt zo een prachtige muur die heel realistisch lijkt! Als je eerst eens wilt kijken hoe het eruit kan gaan zien kun je kijken op de site van Marga.

http://minimar.come2me.nl/index.php?id=243708

Maar ik ben wel erg benieuwd naar de foto's van je oma-huis hoor ;-)

Groetjes,Marleen

• akke

Als je met steenstrips (van die groete tot steentjes gesneden strips)je muur besteend is het het mooiste om tegellijm met een korreltje te gebruiken.Je brengt een laagje lijm aan op de muur en drukt er de steentjes in.De voeg vult zich met de lijm,overtollige lijm haal je meteen weg met een sate prikker.

Als je nu nog vlekken hebt op je steenstrips zou ik eens een doekje met warm water vochtig maken en proberen de steentjes schoon te vegen.De steenstrip op zich kan prima tegen vocht dus het moet eigenlijk lukken.

Steenstrips hoef je niet af te lakken oid.Ze verkleuren niet en geven ook geen korreltjes af oid.De slaolie zal wel je stenen een diepere warme kleur gegeven hebben denk ik.Maar slaolie word “pikkerig”op den duur en er blijft stof op hangen.Dus probeer met een vochtig doekje je steentjes iets af te vegen!

Succes,Akke

• sam [anita[

wat een leuke reacties allemaal en veel tips alleen dat met dat schuurpapier is niks voor mij en denk ik net zoveel werk want erg lang ben ik er niet mee bezig geweest, het is nu ook supermooi geworden hoop indferdaad alleen dat de olie niet gaat stinken

• grietje

Jee, ja dat klinkt handig, had wel es gehoord van eerst verven maar dan krijg je zo,n

diepe voeg als je die steenstrips gebruikt lijkt me. Maar eerst wat veel lijm en dat dat dan een beetje in de voeg blijft staan, zilverzand erover dat lijkt me wel wat.

Of idd met die spuit en zilverzand. Ik heb nl. es van die strips van hout gekocht voor een prieeltje maar daar durfde ik al helemaal niet mee beginnen want dat is een

beweegbare plaat. De steentjes zijn er in gezaagd en toen geverfd.

Van het houthoekje meende ik. Ik heb ze in Peize gekocht en dacht kan ik dit jaar

mooi es proberen, kan ik in nov. meer kopen. maar straks is het weer zover en

ik durfde nog niet. Dat kan dus met die spuit, ga ik toch maar met mijn prieeltje bezig.

Dames bedankt voor de tip. groet grietje.