op of met zijde borduren:tip

• Gerda

voor degenen onder ons die op zijde stramien borduren of met zijde borduurgaren borduren:

ik heb zijdestramien en borduurzijde gekocht bij Annemiek Koning, van de Handwerk boetiek. ww.dehandwerkboetiek.nl.

Leuk mens, uitstekende service. ik wist niet precies wat ik nodig had maar ze heeft me super geholpen. kleurenkaarten op de site.

ik hoef dus niet naar het buitenland voor mn benodigdheden.

een aanrader!

ze verkoopt trouwens ook prachtige patronen (1:1)

ik dacht misschien zijn er wel meer mensen die zich suf zoeken, net als ik.

dat hoeft nu dus niet meer :)

• Christa Goes

Hoi,

Helemaal mee eens. Ik heb haar winkel eind vorig jaar ontdekt en was ook aangenaam verrast. Vooral het zijdegaren is erg goed mee te werken op 19 en 20 draads linnen.

Ik was zelfs zo enthousiast dat ik een stukje hierover naar DHN heb gestuurd en dat hebben ze kort geleden geplaatst.

Groetjes,

Christa.

• Anneke

Vorig jaar, ja zelfs nog voor jou Christa, ben ik een dagje met m'n vrijkaartje van de NS een dagje vanuit Rijswijk naar Roden gereisd. Ik had in Handwerken zonder Grenzen een advertentie van de Handwerkboetiek gezien en was benieuwd. Omdat ik zo enthousiast en een heleboel zijde en stramien rijker thuis kwam, heb ik toen een stukje over deze winkel op het prikbord gezet. Ik heb Annemiek, die niets van de poppenhuiswereld af wist, wat informatie over boeken en beurzen gegeven. Ze heeft geweldige spulletjes voor ons poppenhuisborduursters in haar winkel en is ook nog eens vreselijk aardig net als haar moeder, die ook in de winkel helpt. Het is ver maar zeker de moeite waard om eens een kijkje bij haar te gaan nemen maar ook op internet kun je van alles bij haar bestellen. Het zou fijn zijn als ze de tijd en zin zou hebben om b.v. eens in Arnhem op de beurs te komen. Er zijn maar weinig winkels in Nederland over met zo'n groot assortiment voor mini-borduursters.

Ik vond het heel leuk Christa dat jij een stukje over deze winkel in de Dollshouse had gezet. Annemiek vond jouw Hardanger prachtig. Overigens, ik heb geen aandelen in haar winkel hoor.

Groetjes,

Anneke

• Marjan

Ik heb ze ontmoet op de handwerkbeurs in Zwolle, echt hele

aardige mensen, klaar staand om je advies te geven.

Ook verkopen ze allerlei kleuren, oa. lich blauw, licht roze, licht groen, kaaslinnen 20 draads, wat ik zelf prettig vind oor het borduren.

Een aanrader om eens naar de winkel toe te gaan.

Marjan

• Gerda

haha, dacht ik een nieuwtje te hebben, zijn Christa en Anneke me al voor geweest… nou ja, nog een keer extra in de spotlight is het zeker waard :))

• Anneke

Het belangrijkste is toch dat we leuke adresjes aan elkaar doorgeven. Vaak ben ik op zoek naar goede winkels zoals b.v. een houthandel waar mooi fineer wordt verkocht, een papierwinkel of zoals in dit geval borduurspulletjes en die weet ik vaak niet. Poppenhuiswinkels verkopen dergelijke zaken niet en als je zelf dingen wil maken heb je die ook nodig. Dus tips zijn altijd meer dan welkom.

Groetjes,

Anneke

• Gerda

ja, zou makkelijk zijn als daar een sticky voor was. nu is het steeds opnieuw vragen.