electriciteit

• anita

Wie heeft er een tip voor het aanleggen van electriciteit in kijkkastjes?

Het lijkt me wat kostbaar om voor ieder kastje een transformator te gebruiken.

In mijn grote huis heb ik met cirkit gewerkt, maar ik zou niet weten of je dat bij kijkkastjes kunt verbinden naar één transformator. Ze staan los van elkaar, dus het lijkt me niet.

Wat is het handigste systeem bij b.v. 3 of 4 kastjes ?

Misschien heeft iemand hier ervaring mee ?

Groetjes Anita

• Pamela (vianen)

Hoi Anita,

Ik doe zelf bij kleinere projecten een adaptor van een oude telefoon of kerstverlichting.

Als het voltage maar 12 is mag ook minder maar dan branden je lampjes niet zo vel.

Vaak kun je bij de kringloopwinkel ook wel adaptors kopen maar vraag eens in je omgeving bijna iedereen heeft er wel eentje liggen waar je niets meer doet.

Succes ermee.

Groetjes Pamela

www.winkelplein.nl/pamela

• Bartje

Bij veel hotels kun je gewoon gratis adaptors krijgen. Deze halen ze uit de Lost & Found. Je wil niet weten hoeveel gasten die dingen vergeten.

• TEA

ik gebruik in mijn kijkkastjes de ledverlichting van bijv Kruidvat, Trekpleister, Xenos, Action en Blokker of Marskramer.

Er zitten vaak 10 of 20 lampjes aan een snoertje met een batterijhouder compl. met batterij voor € 0,99/1,99.

Ik knip de lampjes die ik niet nodig heb er gewoon af en wat er overblijft (of zelfs 1 maar)gebruik ik als verlichting in het kijkkastje. (Als je handig bent met de soldeerstaaf dan kun je de afgeknipte ook weer gebruiken, maar daar kan ik je niet mee helpen, daar weet ik te weinig van).

Zo ben ik niet afhankelijk van stopcontacten en zo'n batterij gaat zo lang mee. Maar kijk maar wat je zelf het handigste vindt.

Oja op dit moment zul je ze sporadisch tegenkomen, maar tegen de feestdagen moet je je slag slaan. Ze worden dan als kerstverlichting verkocht.

Je kunt dan zelfs kiezen of je rode, gele witte blauwe of groene verlichting wilt.

Succes

TEA

• fantasyli

ik heb een adaptor voor (nu) 2 kastjes. elk kastje heb ik zn eigenstekkerdoos gegeven en het snoer van beide koppel ik aan 1 adaptor (euro mini's met schroefjes)

• anita

Hartelijk bedankt voor de reacties. Genoeg ideeën om aan de slag te gaan !

Anita