naad in behang wegwerken

• Charissa

In de hobbywinkel zag ik mooi scrapbookpapier als behang voor mijn poppenhuiswoonkamer… maar dat behang is te kort. Ik zou dus 2 vellen per muur nodig hebben. Zijn er meer mensen die hier mee werken? En weten jullie hoe ik dan de naad weg kan werken? Of zie je dat niet als je het met plaksel doet? Bedankt alvast, groetjes Charissa

• TEA

Als je het behang met dubbelzijdig plakband op de muren plakt, kun je heel precies de banen tegen elkaar te plakken, zodat je echt geen naden ziet.

Zijn de vellen niet precies tegen elkaar te passen door oneffenheden, leg ze dan een kwart, tot een halve centimeter over elkaar heen - snijd ze nu tegelijk door - elke oneffenheid heeft zich vanzelf opgeheven omdat je de banen tegelijk hebt gesneden, ze passen nu precies aan elkaar.

Plak nu het plakband aan de achterkant van de banen en dan op de muren.

Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.

Succes

TEA

• Charissa

Hoi Tea, bedankt voor je uitleg. Het snijden begrijp ik niet helemaal…!?Groetjes Charissa

• TEA

misschien dat iemand anders het duidelijker uit kan leggen.

Ik bedoel:

als de vellen niet even mooi aan elkaar geplakt kunnen worden, doordat ze niet even recht recht zijn, dan los ik het altijd zo op.

Tapijtleggers doen eigenlijk hetzelfde om tapijt strak tegen elkaar te kunnen leggen.

Ik probeer het nog 'n keertje.

Leg de 2 vellen TEGEN elkaar, sluiten ze NIET mooi aan?

Schuif ze dan heeeeeeeeeel ietsje òp of òver elkaar.

Als je ze nu tegelijkertijd langs een lineaal snijdt, dus daar waar ze elkaar overlappen, dan heb je twee vellen die exact aan elkaar aansluiten.

Van elk vel is nu dus een minuscuul randje afgesneden, maar omdat het op elkaar is gedaan hebben ze dezelfde snede, dus past het perfect.

Pffffff ik weet ook niet hoe ik het anders moet zeggen.

Nogmaals sterkte en succes

• Gerda

je heb het prima uitgelegd, zo doe je dat met 1:1 behang ook.

misschien dat de vragenstelster het eerst kan oefenen met gewoon wit papier en dan jouw handleiding volgen.

stap voor stap doen visualiseert soms beter.

• Charissa

Dankjewel! Ik snap het nu hoor!!! Groetjes Charissa