granieten werkblad keuken

• Anouk

Wie heeft een idee hoe ik een ‘granieten’ werkblad voor een keuken kan maken als ik een bestaand kastje van euromini heb? Bedankt alvast!

• Janne Marie

Daarvoor kun je verfsnippers kopen, ik heb het bij De Santekraam in Nijkerk gekocht. Eerst een laag verf, dan weer een laag verf en terwijl t nog nat is de snippers (die je eerst nog wat fijner maakt) erop strooien, laten drogen, wat schuren en aflakken.

Dat geeft een heel mooi resultaat.

Janne Marie

• wilma

hoi anouk,

k'heb het pas zelf nog gedaan.

ik heb het aanrechtblad eerst egaal lichtgrijs geschilderd, daarna met 1 kleur (iets donkere kleur dan de basis) grijs, zwart en creme/wit gespikkeld gemaakt.

ik heb 3 satehprikkers genomen met daaraan een heel klein stukje spons gelijmd met bisonkit. deze gebruikte ik als “kwast”.

op de basiskleur grijs ben ik begonnen met zwart, daarna, met creme en daarna een grijze tint.

het is gewoon een kwestie van proberen, je ziet vanzelf wel wanneer het word zoals het eruit zou moeten zien.

succes ermee.

groetjes van wilma

• loes

hoi Anouk

ik doe altijd een oude bekende techniek,het spatwerk met een tandeborstel

je verf het keukenblad in de kleur die je wil

de verf moet nog nat zijn,dan met verdunde verf in een donkere kleur

met je tandeborstel in de verf dopen een beetje droog maken

en met je nagel over de borstel lekker spatten

groet Loes

• Poppenhuismuseum Goes

Hallo Anouk,

Je kan heel makkelijk graniet nabootsen als je het hout met granit farbe van Eberhard Faber schilderd eerst 1 maal dan schuren, dan nog een maal en dan heel zachtjes schuren, dan komt het steen omhoog en lijkt het echt graniet. Je kan het in een goede hobby winkel kopen in diverse kleuren. Mocht je nog meer problemen hebben, dan kan je me mailen of kijk op mijn www.poppenhuismuseum.hyves.nl Veel succes. Christi van SoelenAnouk schreef:

>

> Wie heeft een idee hoe ik een ‘granieten’ werkblad voor een

> keuken kan maken als ik een bestaand kastje van euromini heb?

> Bedankt alvast!

• linda

Hallo Anouk,

Ik heb ook een bestaand kastje bewerkt met granieten werkblad

Ik heb daarvoor fimo graniet gebruikt

deze foto's zijn te zien op

http://poppenhuis1.hyves.nl