help, ik brei

• Heleni

In PM 93 staan moeder en dochter met prachtige jurkjes aan. Nu ben ik met het jurkje van het kleine meisje bezig. Het ajourpatroon is niet zo moeilijk en wordt over 17 steken gebreid. Maar ik hou 4 steken over. Heb alles al 3 keer uitgehaald en overnieuw begonnen en telkens die 4 steken…..

Ik durf niet verder te breien met aanpassingen want ik ben bang dat ik mezelf verderop in het werk weer tegenkom.

Wie weet hoe ik dit het beste kan aanpakken of toch de aantal steken aanpassen?

Wie heeft ervaring met dit jurkje en kan mij verder op weg helpen?

Heel graag een reaktie.

groeten Heleen

• jenine

Volgens mij heeft er al een keer eerder ergens een reactie gestaan op een fout in die patroontjes en het nieuwe patroon heb ik toen opgeslagen.

Ik weet niet zeker of het over het juiste jurkje gaat, maar hier is wat ik toen opgeslagen heb:

Ja, inderdaad zit er een foutje in, volgens mij in de 1e en 3e naald.

Even zoeken, hier komt het ajourpatroon opnieuw:

1e nld: 4 re – 1 omsl – 1 dub overh (= 1 re afh – 2 re sbr – de afgeh st over de gebreide st halen) - 1 omsl – 3 re – 1 omsl – 1 dub overh – 1 omsl – 4 re.

3e nld: 2 re – 1 dub overh – 1 omsl – 2 re – 1 omsl – 3 re – 1 omsl – 2 re – 1 omsl – 1 dub overh –

2 re.

5e nld: 2 re – 1 dub overh – 1 omsl – 1 re – 1 omsl – 1 re – 1 omsl – 1 dub overh – 1 omsl – 1 re –

1 omsl – 1 re – 1 omsl – 1 dub overh – 2 re.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt.

• Heleni

Oh wat fijn Jenine dat je dit allemaal hebt doorgegeven. Ik ga het meteen weer proberen.

Vriendelijk bedankt voor de snelle reaktie.

groeten Heleen

• adrie van der helm

hoi

als ik denk dat het een moeilijk patroon is doe ik het eerst op normale breinaalden n 3 ofzo en van restje katoen .stukje breien dan zie je het beter en evt de fout gr adrie

• Heleni

goeie tip van je Adrie, ga ik de volgende keer zeker toepassen. Bedankt daarvoor. Maar ik ben er uit. Het is nu gelukt om over die foute beschrijving heen te komen, dankzij Jenine.

Nogmaals dank Jenine.

gr.Heleen

• wilma

ik hoorde gisteren op de beurs van degene die het patroon heeft ontworpen (sorry, weet haar naam niet meer zo gauw) dat er in het patroon , tijdens het drukken wat weg was gevallen, waardoor deze fout ontstond.

deze fout zal in de volgende p&m worden gecorrigeerd.

aar het is hierboven door jenine al opgelost!

ik kan nu lekker breien!

groetjes van wilma

• Miranda (Herkenbosch)

ook ik ben behoorlijk aan het puzzelen geweest. Eerst had ik de jurk voor ‘mams’ gemaakt, maar ook dochterlief moest natuurlijk zo'n jurk. En inderdaad het was een heel gepuzzel. Ik heb op een gegeven moment het patroon van de jurk van ‘mams’ erbij gepakt en zo de ontbrekende steken weer kunnen corrigeren.

Beiden zijn heel mooi geworden. Het was echt een uitdaging voor de gevorderde breisters. Kei leuk. Van mij mogen er zo meer komen!

Groetjes Miranda

www.poppenhuisonline.nl