traplopers

• Marijn

Ik ben op zoek naar traplopers, liefst eenvoudig of effen, niet zo'n druk patroontje als EM. Ook zag ik op sommige sites dat mensen er zo'n soort ijzeren staafje langs doen…

Wie heeft een idee hierover?

Bedankt alvast! Marijn

• Annelies van der Ham

Hallo Marijn,

Ik gebruik messing hoedenspelden als roeden. Knip ze op maat. Ik buig met twee tangetje een oogje aan een koperen spijkertje, waar ik de kop van heb afgeknipt. En duw met een tangetje het spijkertje in de trap. Roede door het oogje en de loper zit op zijn plek.

groeten van Annelies

www.anneliesvanderham.nl

• Kim

Bij Dolls House Emporium hebben ze effen met een gouden randje en ook de traproeden.

• grietje

Ik ben aan het scharrelen geslagen in mijn stofjesvoorraad. Heb mooi

stofje gevonden. Maar ik moet nog de trap verven dus nog niet gekeken wat de stof

doet als ik het straks omvouw naar binnen. of het niet te bol staat. Op flieseline plakken denk ik. Vind het wel

leuk is een soort banen stof. Als traproedes hebben we bij krikke in de modelbouwwinkel een koperen buisje gekocht en ik wil er koperen spijkertjes op

het eind in lijmen. Verder ook oogjes gekocht, om het geheel vast te zetten.

Zoals ik het nu vertel krijg ik er zin in om er meteen mee bezig te gaan, maar helaas

bouwactiviteiten in 1 op 1 huis nemen tijd. Bij Krikke Groningen waren ook kant en klare traproeden te koop maar zelf maken scheelde ong. de helft. Zag ook es op een site dat iemand gekleurde knopspelden aan het eind in het koperen buisje had gelijmd, kan ook leuk zijn.

groet grietje.

• Margot

Hallo Marijn,

Ik heb zijdeband ( bijna 4 cm breed) gebruikt als loper. Voor de roedes heb ik coctailprikkers op maat gemaakt en goud geverfd.

Messing ringetjes aan de twee uiteinde geklemd en geheel vastgeplakt op de loper. Is net echt.

Groeten Margot

• Charissa

Bedankt voor de tips! Margot, heb je er misschien een plaatje van?

• Debby

Toevallig heb ik er net een logje aan gewijd,

http://petit.punt.nl/?id=379802&r=1&tbl_archief=&

en in het volgende logje verteld hoe de roedes zijn gemaakt

http://petit.punt.nl/?id=381621&r=1&tbl_archief=&

Misschien ook een idee?

succes debby