Wat is de beste manier om verlichting aan te brengen?

• Barbara

Hallo,

Ga binnenkort beginnen met mijn nieuwe poppenhuis en nou is mijn vraag; wat is nu eigenlijk de makkelijkste manier om de elektriciteit aan te gaan leggen voor verlichting in het huis.

Liefst niet al te zichtbaar, maar ook liever niet al te ingewikkeld of enorm duur.

Alvast bedankt!!

• Nancy

Hoi Barbara,

Ik persoonlijk vind het ‘losse draadjes systeem’ ideaal. Het is goedkoop, makkelijk, ook problemen zijn daarna meestal makkelijk na te lopen (cirkit zit achter het behang, dat is wat moeilijker) en je kan het mooi wegwerken door gleufjes te freezen/snijden en daar je draadje in te leggen.

Een lamp aan het plafond loopt bijv. naar de etage erboven en loopt weg onder de vloerbedekking.

Er is hier veel meer over te vinden als je even de zoekfunctie van het prikbord gebruikt en het woord verlichting intypt.

Groetjes Nancy

• Gerda

ik vind ook het draadsysteem veel beter. als je googled op cirkit kom je een wereld van problemen tegen. waarom moeiljk als het makkelijk kan dus voor mij ook het draadsysteem. succes ermee, wat je ook kiest.

• helma

als je het goed aanlegt is cirkit helemaal geen probleem.en van cirkit zie je het minste.

• elly

Ik gebruik Cirkit omdat ik werktuig- dom ben.Ikke en frezen ??? Hmmmm.

Wat de kosten betreft : het duurst is de trafo , daar kom je niet omheen . Andere oplossingen ( zoals trafo's voor andere toestellen of zo ) heb ik nooit durven proberen, dus daar durf ik niets over te zeggen ,maar daar weten andere mensen allicht meer van.Ik geloof dat op josjes website daar e.e.a. over staat , er staat daar een heel goed verhaal op over electra in het poppenhuis.( josjebouwt , staat hier ergens op de pagina ). Uitprinten en even over nadenken.

Succes!

• Barbara

Hoi hoi,

Ik heb even gekeken op die pagina en wat ik daar zag beviel me uitstekend, niet te moeilijk en inderdaad bepaald niet duur ofzo!!

De uitleg over het aanleggen van het draadsysteem was heel uitgebreid met veel keuze's over het hoe en wat, perfekt!!

Ik had ook al gekeken bij Cir-kit en vod dat knap prijzig en zag ook al een aantal reaktie's dat dit systeem niet altijd zo betrouwbaar was, zeker als je er niet handig in bent.

Ik ben het er wel mee eens dat het een heel mooi systeem is!!

Groetjes;

Barbara