CAMERA BEWAKING OP DE BEURS preventief voor stelen

• Annelies van der Ham

Er wordt overal gestolen, of dat nou op een beurs is of bij de Digros, V&D of Albert Heijn. Dat maakt geen enkel verschil. Degene die stelen zijn dikwijls mensen die het normaal zouden kunnen betalen, maar die hebben een kronkel in hun hoofd……………. Ik heb zelfs op een poppenhuisbeurs weleens naast zo'n pikkert gestaan en het met eigen ogen gezien. Gelukkig was die mevrouw van die stand allert………………

Helaas kon ik door omstandigheden afgelopen weekend niet naar de beurs in Rijswijk, maar ik vind het rot voor de standhouders. Camerabewaking? Volgens mij geen oplossing. De manier waarop de “dame” naast mij stal was niet te filmen…………….

groeten Annelies

www.anneliesvanderham.nl

• stineke

We vinden het allemaal erg, dat het gebeurt en de echte hobbyisten kunnen goed meeleven met het gevoel bestolen te zijn, niet alleen van geld, maar ook van werk, tijd, liefde en creativiteit, alles wat in een produkt is gestopt. De ellende is dat al dit stelen alle produkten weer duurder maakt. Ook bewaking maakt een produkt duurder, als je als winkelier tenminste wilt uitkomen met de boekhouding. We betalen zo allemaal mee aan het inkomen van dieven.

Dus hierbij een oproep aan iedereen, die van goede wille is: iedereen heeft ogen om rond te kijken. Bij elkaar zijn dat heel veel goedkope camera's. Gebuik deze op beurzen en in winkels om te helpen de boel in de gaten te houden. Laat het een gewoonte worden, net als het in spiegels kijken bij het autorijden. Spreek de “dief” erop aan en waarschuw de standhouder. Ik heb het een keer meegemaakt als medeklant en stond aan de grond genageld, mijn ogen niet gelovend. Dat maakt dat je pas langzaam reageert, omdat je blijft denken "het zal toch niet waar zijn. Laten we met z'n allen actie ondernemen en het samen bestrijden. We worden er vanzelf handig in.

En als iemand mij per ongeluk vals beschuldigd? Dan word ik niet boos, mogen ze in mijn tas kijken en ben blij dat iemand opgelet heeft. Beter meeverlegen dan om verlegen. Stineke (eenoptwaalf)

• Elle Fie

Ik ken wel het gevoel van ongemak als ik weet dat waar ik ben camera's hangen , maar aan de andere kant houd ik mezelf dan maar voor dat ik niet bang hoef te zijn omdat ik nooit iets zal pikken ,dus heb ik toch niets te vrezen?

en als er zo wel mensen betrapt worden dan is iedere betrapte mee genomen.!

Zelf heb ik per ongeluk een keer iets meegenoemen. Ik had iets in een bundeltje in mijn hand en had er aan aantal uitgehaald. Tijdens het afrekenen had ik alles nog in mijn hand. Een paar stands verder kwam ik erachter dat ik het bundeltje nog in mijn hand had. Wat voelde ik me vreselijk!! Dus gauw terug en ja ze hadden het al gemist. Heel erg vond ik dat. Dan denk ik wel hoe voelt iemand zich dan die bewust iets mee neemt? Gelukkig kan ik me dat niet voorstellen.Elle Fie