CAMERA BEWAKING OP DE BEURS preventief voor stelen

• Bettie

Beste allemaal,

Ik heb naar aanleiding van het bericht van het stelen op de beurs in Rijswijk, op mijn hyves site een poll geplaatst en wil jullie vragen die in te vullen.

Gaat over camerabewaking en webcam op de beurs.

Het is te gek voor woorden dat mensen niet nadenken en zoveel leed aan een ander berokkenen.

Neem a.u.b. een kijkje op www.poppenhuisbeurs.hyves.com

Een tip voor de standhouders, zet een webcam al dan niet werkend op je stand.

Het werkt preventief.

Groetjes,

Bettie

• Bettie

goede link:

www.poppenhuisbeurs.hyves.nl

• marie.Anne.

Absoluut geen goed idee, als je dan op een beurs bent en je wordt overal constant in de gaten gehouden dan zou ik als volkomen eerlijk mens doodzenuwachtig worden, en ik zou niets meer durven te bekijken en mijn plezier in een beurs was er dan wel snel af.

• Bettie

Beste marie.Anne,

Hartelijk dank voor je reactie.

Kan ik me heel goed voorstellen.

Heb je een sugestie voor dit probleem.

Het is belangrijk wat men van het iedee vindt, om zo tot een verbetering te kunnen komen zodat niet telkens de standhouders de dupe zijn van stelende bezoekers. Want dat kan niet de bedoeling zijn van een beurs.

Groetjes,

Bettie

marie.Anne. schreef:

>

> Absoluut geen goed idee, als je dan op een beurs bent en je

> wordt overal constant in de gaten gehouden dan zou ik als

> volkomen eerlijk mens doodzenuwachtig worden, en ik zou niets

> meer durven te bekijken en mijn plezier in een beurs was er

> dan wel snel af.

• Nancy

Ik vind het juist een goed plan Bettie.

En ik zou er niet nerveus van worden want als ik een middagje ga winkelen voor kleding of tuincentrum of supermarkt of hobbywinkel of waar dan ook naartoe, loop ik ook ontspannen en we weten toch allemaal dat bijna alle winkels camera-bewaking hebben. Je hebt toch niets te vrezen juist als eerlijk mens dus want mij betreft, ik blijf het net zo leuk en ontspannen vinden, of het nou een beurs is of iets anders. En nog een voordeel, je kan nooit ergens vals van beschuldigd worden want het staat dan tenslotte allemaal op videobeeld ;-)

Het lijkt me voor de standhouders ideaal maar of het allemaal uitvoerbaar is, denk aan stroom bij elke stand en allerlei andere benodigheden om een webcam op te kunnen aansluiten. Eentje zal ook niet genoeg zijn want die filmt geen hele kraam.

Groetjes Nancy

• jacoline

Ik vind het ook een goed idee, maar het is eigenlijk toch te erg voor woorden dat dit nodig is.

• marie.Anne.

Ik heb zeker niets te vrezen als ik ergens ben, maar je wordt overal en nergens altijd in de gaten gehouden, dat is eigenlijk heel erg dat het nodig is. Als ik nu op zo iets leuks als een miniaturenbeurs ben, en natuurlijk heb je regelmatig kleine zaken in je handen dan zou ik toch het gevoel krijgen dat ik wel heel akelig in de gaten gehouden zou worden. En dan zou mijn gevoel niet meer prettig zijn, en ik denk dat het dan echt een stuk minder leuk zou zijn om op een beurs rond te lopen. Ik denk dat er geen oplossing voor te vinden is, stelen is van alle tijden en ja het is doodzonde dat het zelfs in de hobbywereld al aan de gang is.

• Nancy

Ja dat is waar Marie-Anne, ik begrijp ook wel wat jij bedoeld, dat het uperhaupt nodig is. Op een markt of stad ofzo loopt “vanalles” rond zeg maar en je verwacht het gewoon niet van ‘poppenhuisvolk’ maar ook hier zitten zulke mensen tussen.

Inderdaad doodzonde en de spontaniteit gaat er zo een beetje af maar stelen is een kwestie moraal en normen en waarden en dat vind je ook in de poppenhuiswereld (helaas).

Groetjes Nancy

ps mijn antwoord was overigens niet tegen jou of aan jou gericht ofzo hoor, gewoon mijn mening zoals Bettie vroeg, er stond toevallig in het onderwerp jouw naam in, dat had Bettie geschreven, dus dan pakt de volgende reactie dat automatisch over.

Alleen is Melissa er niet mee geholpen maar het idee dat het de gemoederen bezig houd, zal vast enige troost geven.

• Ada

Het is inderdaad te gek dat dit moet gebeuren.Maar mijn man en ik gaan regelmatig, naar een modeltreinenbeurs en daar word ook gestolen, en dan word je ook gewaarschuwd voor zakkenroller.Tussen het hobbypubliek lopen ook criminelen die zijn er gewoon opuit.Het is verschrikkelijk en ik hoop dat het een keer word opgelost,zelfs als je op een rommelmarkt staat word er nog van je kraam gestolen.Groetjes Ada

• Ria

hallo

bij ons op de kraam is ook gestolen het is toch erg dat dit gebeurt

op een leuke en gezellige beurs walgelijk voor woorden dat de standhouders er altijd de dupe van woorden.