andere manier dan frezen voor verlichting

• Anouk

Wie weet of er een andere manier is dan frezen voor het aanleggen/wegwerken van de verlichting in het poppenhuis? Een kleine frees is namelijk nogal duur en ik ken ook niemand in mijn omgeving die er een heeft, maar misschien zijn er nog mensen die het op een andere manier wegwerken?

Bedankt alvast!

• brocaatje

Ik gebruik mijn dremel,met een speciaal boortje erop,werkt prima vind ik.

succes hoor!

groetjes brocaatje

www.brocaatje.moerstaal.nl

• Anouk

Bedankt! Ik heb alleen ook geen dremel. Misschien heeft iemand nog andere tips?

• fantasyli

ik plak mn draadjes glad vast met schildertape, vloer erover en je ziet er niets meer van

• Poohbeer

Je kunt ook snijden, langs een lineaal, duurt iets langer, werkt wel.

Als je vloerbedekking hebt, kun je het zo eronder doen, maar op den duur als je het weet zie je het…. nou ja, ik ben dan zo, dat het weg gewerkt moet worden!

Met een gutsmesje kun je ook uit de houten vloer een sleuf halen.

Zachtjes er op tikken met een kleine hamer, heek voorzichtig.

Maar zoals ik schreef het kan ook met wat geduld met een scherp mesje langs een ijzeren lineaal.

Zelf frees ik ze niet, maar zet een klein freesje op een soort dremelmachine. Hoeft dus geen echte merk Dremel te zijn, gewoon bij Gamma, of waar dan ook, soms heten ze Ferm, dan weer merkloos dit en dat….

groetjes Petra

p.s. of rietjes netjes langs de zijnaden plakken, maar dat is in het zicht…

• Annelies van der Ham

Hallo Anouk,

In een 1:1 huis zie ja aan de schemerlampen e.d. ook gewoon de draden door de kamer lopen. Dus in een poppenhuiskamer mag je, vind ik, gewoon draadjes aan de lampen zien. Ik laat ze via de achterkant van een huis naar buiten komen. Alleen de plafondverlichting werk ik door de verdieping daarboven weg. Soms laat ik gewoon het draadje langs het plafond lopen en laat hem door een gaatje in de achterkant van het huis naar de verzameldoos lopen.

Succes met de verlichting.

groeten van Annelies

www.anneliesvanderham.nl

• gerrit

Hallo,

Ik boor een gaatje in het plafond en gebruik dan zeer dun karton waar de draadjes tussen komen te liggendaarop tekenpapier of nog dunner karton(van allerhande verpakkingmateriaal) vloer erop en je ziet niets! het werkt ook voor de muren!

Gerrit

• Mariëtte

Hoi, ik boor een gaatje in het plafond en trek dan met de kapzaag een sleuf naar waar je het draadje wilt hebben.

Succes

• Dienke

Wat wij altijd adviseren: neem een scherpe verfkrabber en trek daarmee langs een stalen lineaal in een keer een gleufje. Evt. kun je de verfkrabber scherper (laten) slijpen: een handzaam gereedschapje voor weinig geld! Het snoertje past precies in het gleufje en je kunt het evt. afplakken met magic tape.

Succes,

groeten,

Dienke

www.destolp.com

• Anouk

Hartelijk dank voor alle tips! Ik ga wat uitproberen… hopen dat het lukt!!