kijkkastje

• Charissa

Voor mijn moeder wil ik als herinnering aan mijn oma een soort kijkkastje maken. Wie heeft er ideeen voor wat ik als kastje of huisje zou kunnen gebruiken? Of misschien nog goede tips? Bedankt, groetjes Charissa

• Thea Evers

Misschien heb je hier iets aan,

www.artemini.com,

toevallig kwam ik dit tegen toen ik naar doosjes aan het zoeken was,groetjes Thea

• Kim

Ik ben een kijkkastje voor mijn moeder aan het maken (over mijn opa die sigaremaker was), dat doe ik in een lantaarn. Misschien een idee voor jou.

• Petra

-Kijkkastjes van Ikea, glaasje kun je er uit schuiven, in 2 maten te koop.

-Kastje heet Bas.

-Bij Xenos heb je ook memorydoosjes met een ruitje er in, die in de deksel zit, met scharniertjes.

-ook hebben zij diepe fotolijsten, waar je wat in kunt maken.

-Je kunt ook elk andere fotolijst verdiepen natuurlijk…

-Wijnkistjes zijn ook heel geschikt.

-Kadodoosjes of hoedendozen maar ook schoenendozen of wat dan ook, mooi bekleden als het maar stevig is, kun je er iets moois van maken….

-Bij veel kadowinkels als Marskramer, Blokker, Xenos, Action etc hebben ze rond deze tijd mooie tuinkasjes, eigelijk voor planten, of zaden, maar erg leuk in te richten. (Ikea had er ook altijd één)

-Invulling; maak een lijstje met hobbies, liefste parfum, zeep, boeken, muziek, alles gewoon waar zij van houden, incl. foto's in mini van kids en kleinkids kun je namaken en in mini in het kastje verwerken, in hun lievelingskleuren en met hun liefste dier erbij…. (BV mini hondje, cd's, dvd's, boeken, tijdschrift, doosjes geurtjes, bv vishengel en net, breiwerkje, borduurwerk, hobbytafel)

groetjes Petra

• Charissa

Petra, Kim & Thea, heel erg bedankt voor alle goede tips, daar kan ik zeker wat mee! Groetjes Charissa