Wie weet dit???? merkspulletjes

• linda

Hallo

Wie kan mij helpen??

Ik sta voor het eerst op de poppenhuis beurs in Eindhoven en ik zou graag aan mensen willen vragen die wat meer ervaring hebben of het toegestaan is om miniatuur merkproducten te verkopen.

Ik kom er nu dus op het laatsete moment achter dat het verkopen van merk spulletjes misschien niet is toegestaan.

Ik verkoop zwitsal baby producten in miniatuur bekijk ook even mijn website www.smalldesigns.nl

Ik weet dat merkspulletjes wel verkocht worden op andere beurzen zoals boodschapjes.

wie weet hier wat meer over??

alvast bedankt voor jullie hulp

groetjes linda

• Helma Silly Sisters

Hoi Linda,

Officieel gezien is het niet toegestaan om bestaande merkartikelen zonder toestemming van de bedenker/producent na te maken voor commerciele doeleinden.

Linda en ik hebben ooit eens een Dick Bruna boekje in ons assortiment gehad, na een beurs in Arnhem werden wij door het management team van Dick Bruna op de vingers getikt. Men verzocht ons vriendelijk, doch dringend om het product met onmiddelijke ingang uit onze webwinkel te halen. Eenmalige waarschuwing dus, bij een eventuele volgende overtreding zou men maatregelingen treffen.

Dus aan jou de keuze

Linda en ik wensen jou in elk geval heel veel succes in Eindhoven, jouw 1e beurs :)

Tot zondag!

Helma

www.sillysisters.nl

• Annemarie(atelier de Ooievaar)

Hallo Linda,je kan je spulletjes gewoon verkopen op de beurs.Ik sta zelf al vele jaren op miniatuurbeursen en een heleboel standhouders verkopen merkspulletjes in i op 12.succes met je eerste beurs! vriendelijke groetjes van Annemarie (atelier de Ooievaar)

• linda

bedankt voor jullie reactie

Omdat ik nu maar een paar dagen heb, ga ik niet alles opnieuw maken.

Ik denk dat ik het neer ga leggen en krijg ik eerst een waarschuwing dan kan ik de spulletjes weg leggen en daar de volgende keer rekening mee houden.

• Petra

Is dit niet gewoon een vraag voor de organisatoren van die beurs???

Mandy van Elines poppenhuizen….

Ik weet van mensen die eerst mooie babysflesjes van Zwitsal hadden staan, zonder merkje, want je mag het merk niet gebruiken, wel een geel flesje in hetzelfde model. Nu hebben zijn een logo met eigen merk ervan gemaakt omdat de kans dat men beboet wordt heel erg groot is. Tenzij je een afspraak kunt maken met desbetreffende merken natuurlijk. sommige merken zijn er heel erg streng in, en is er geen waarschuwing maar een fikse boete…

Maar kortom; je hebt de tafel ergens geboekt, ik dacht bij Mandy, dan moet je dus bij haar zijn. Zij heeft ook jarenlange beurservaring, en ik denk áls

zij absoluut dit niet wil, je het ook niet moet doen. Een eigen merkje is dan de oplossing.

groetjes Petra

• linda

Hallo Petra

Bedankt voor je reacktie

Ik heb al uitgebreid contact gehad met Mandy, zij adviseerde mij om het aan meerdere mensen te vragen en het op het prikbord te plaatsen.

volgens mandy kan een kleine verandering al voldoende zijn het mag wel lijken op het merkproduct.

Ik heb even voor iedereen ook contakt gehad met zwitsal, inprinciepe wordt het gedoogd omdat het geen product is wat ik verkoop, er zit geen inhoud in. het gaat alleen om het gebruik van het plaatje dat ik uitgeprint heb. Op het plaatje staat geen copyright. ik heb ook de kleur anders dan de oiriginele.

En zoals ik van Helma en Linda ook te horen kreeg uit hun jaren lange ervaring bleek dat zij wel eerst een waarschuwing kregen voor hun nagemaakte product.

Ik denk dat het ook een beetje ligt aan de mensen die het je gunnen, het is tenslotte geen miljoenen business.

misschien lezen de mensen die ooit de zwitsal flesjes hadden staan op de beurs dit berichtje.

Ik ben wel al jarenlang bezoeker van beurzen maar ik ben deze zwitsal setjes nog niet tegen gekomen, wel andere de vintage setjes.

en al doende leert men……

• Pamela (vianen)

Hoi Linda,

Ik verkoop in mijn webwinkel (kom maar eens kijken) al jaren verschillende items van Zwitsal en andere bekende merken.

Ook sta ik op beurzen en verkoop deze spullen.

ik ben gelukkig nog nooit aangesproken hierover.

Ik denk dat je het gewoon moet doen en als je een waarschuwing krijgt dan weet je het voor de volgende keer.

Succes ermee

Groetjes Pamela

www.winkelplein.nl/pamela

• linda

Hay Pamela

Bedankt voor je reactie, wat een mooie spulletjes heb je.

Ik krijg meteen kriebels om wat te kopen bij je ik ben gek op mini babyspulletjes.

Ja ik zei al dat ik de vintage zwitsal producten ooit op beurzen gezien had (waarschijnlijk van jou) Ik verkoop de moderne gele verpakkingen.

Ik zie wel… ik leer er alleen maar van toch?

groetjes linda

• Veronica(dehobbyshop)

Wij zijn degene die etiketjes van een eigen merk hebben. Ook ik heb na vele onderhandelingen met Zwitsal de mededeling gekregen dat het merk alleen voor geboortekaartjes gebruikt mag worden of voor eigen, privé gebruik. Wij werden dan ook vriendelijke verzocht om alle producten met hun merk van onze site te verwijderen anders werden er stappen ondernomen. Zelfs als we voor het merkgebruik zouden willen betalen gingen ze niet accoord.Zo zie je maar, als je het netjes aanpakt, ben je toch ook de klos. Vandaar dat wij een eigen merk hebben ontworpen, dat lijkt op, maar het niet is. Kortom, als je niet veel er van maakt en weinig verkoopt, zal het niet opvallen. Hoe meer je hebt, hoe groter de kans is! En geloof me….de boetes zijn zeker niet mis! Al neem ik aan dat je eerst een waarschuwing krijgt.

Ik neem de gok niet in ieder geval, en onze oplossing is voor ons ook prima genoeg.

Je kunt onze potjes en flesjes immers ook beplakken met een etiket dat je van internet hebt gehaald……

Succes!

• Petra

Lieve Veronica,

Dank je wel voor je aanvullig, ik wilde jullie naam niet noemen,maar kende je verhaal, we hebben er op een beurs is over gesproken, omdat ik jouw Luna etiketten zo schattig vond!

Ik wilde Linda ook hiervoor behoeden, het is zo jammer als je straks een fikse boete krijgt en je alles wat ooit is verkocht of op de beurs is verkocht voor niks is geweest.

Ook vind ik het super als er mensen op de beurs blijven bestaan die leuke dingen maken, zelf maken en geen massa productie.

Alles overnieuw maken hoeft waarschijnlijk dan niet Linda, maar wees creatief met een leuk logootje en ik denk dat als je hierbij hulp nodig hebt of wilt, er mensen genoeg zijn hier om jou te helpen.

Ik zou het echt vreselijk vinden als je een boete zou krijgen, en ik denk zo als je mooie spullen met een eigen merkje hebt, dat mensen dat enorm waarderen!

Groetjes Petra