winkel in clervaux

  • annemieke

    Ik weet dat er een poppenhuiswinkel met museum in (ik dacht) clervaux is, heeft iemand voor mij het adres en eventueel website?

    Annemieke

  • Petra

    Ja ben er veel geweest.

    Als je de winkelstraat in gaat, zie je meteen het speelgoedmuseum, daar is een winkeltje in. Het museum is nu veel groter geworden, een hele bovenverdieping er bij, en aardig wat poppenhuizen. Het is dus een speelgoedmuseum, geen ph alleen… Ze hebben veel van Heidi Ott en van Duitse makelijk, erg mooi spul.

    De eigenaresse spreekt Frans en Duits, ze kan leuk vertellen.

    Wij zijn laatste twee jaar niet meer geweest, maar komen deze zomer weer daarheen! In Vianden is ook een speelgoedmuseum, en in Trier, Duitsland ook.

    Kijk eerst even op internet voor info, kan veel veranderd zijn ondertussen.

    Ik ken Clervaux uit mijn hoofd, 4 x vakantie gehad daar. Als je wat vragen wil, mail me gerust.

    Voor jong en oud

    9, Grand Rue

    L-9710 CLERVAUX

    Tel: (00352) 92 02 28

    Openingstijden :

    Van pasen tot december: dagelijks van 10.00 tot 12.00 uur en van 14.00 tot 18.00 uur. Dinsdags gesloten.

    Van januari tot maart evenals op zon- en feestdagen : van 10.00 tot 12.00 uur en van 14.00 tot 18.00 uur. Van 16 september tot 31 december : uitsluitend op zon- en feestdagen van 13.00 tot 17.00 uur.

    In het Speelgoedmuseum kan jong en oud zich verlekkeren bij het zien van alle soorten speelgoed van vroeger, miniatuur treinen, poppen, poppenkamers van weleer, hobbelpaarden, stoommachines, tinnen figuurtjes en nog heel veel meer mooie verrasssingen.

    groetjes Petra (Pooh)

    ps.ik heb er ooit een artikel over geschreven in de eerste Lutjeboedel.

  • Ko Rietveld

    Hallo Petra

    Ik kom de laatste 5jaar elke keer in Clerveaux en ook in het winkeltje

    bij het museum, die mevrouw is inderdaad een allerliefst mens en ik denk

    dat ze me ook nog herkend ook, maar dit terzijde, vorig jaar was ze niet zo vrolijk en terecht want haar man was ernstig ziek, had enkele hersenbloedingen

    gehad. Ik hoop van harte dat hij hersteld is, want ik zou het niet graag missen, het winkeltje niet ,haar niet en het museum niet zij is een vast punt in mijn voorjaars vakantie,een hoogtepunt!!!

    Groetjes Ko Rietveld