behang vastplakken

  • Colinda

    Ik wil behang gaan vastplakken in mijn poppenhuis, wat geeft het mooiste resultaaat? Bedankt!

  • Emmy

    Hallo Colinda

    Ik vind dat gewoon begangplaksel het mooiste resultaat geeft.

    Als het er pas op zit krijg je, ondanks stevig glad strijken, toch bubbels. Zolang je er geen vouwen in veegt, gaat er niets fout en die bubbels zie je de volgende dag niet meer. Behang niet door een hoek, je kunt wel om een hoek plakken.

    Ik wens je veel succes.

    Emmy

  • thea bours

    wat mij heel goed bevalt is dubbelzijdig aslan. als je naderhand eens wilt gaan veranderen dan heb je het er zo af zonder dat er iets op de muur achterblijft

  • Karin

    Hallo Colinda,

    Wat bij mij goed werkt is kant en klare behanglijm, het zit in een pot van Bison, het handige is dat je het gewoon kan bewaren.

    Voordat ik ga behangen zet ik wel de muren in de (grond)verf, dan lijmt het namelijk beter.

    Succes!

    Groetjes, Karin.

  • Nancy

    Ik behang ook met behangerslijm, aangemaakt met poeder en water en dan in een tupperware bak, blijft héél lang goed.

    Het makkelijkste gaat het als je zowel de muren, als het behang insmeert, dan kan je nog schuiven. Poppenhuisbehang laat ik niet inweken, 1:1 behang zoals structuur behang wel, 5 minuutjes.

    Groetjes Nancy

  • Nancy

    oja, tegelvellen, die kunststof vellen van EM bijvoorbeeld, plak ik met dubbelzijdig tape.

  • Colinda

    Bedankt voor de tips! Wat is aslan?